رئیس سازمان چای کشور خبر داد

افزایش 21 درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 94

رئیس سازمان چای کشور گفت: اختصاص 100 میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای و مبلغ 60 میلیارد تومان برای به‌زراعی باغ‌های چای در سال جاری نشان از توجه جدی دولت به محصول چای دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، نخستین مجمع عمومی موسس شرکت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از نمایندگان کشاورزان چایکار و صاحبان صنایع در سالن ورزشی ۴ هزار نفری شهدای شهرستان لاهیجان برگزارشد.

در این مراسم "محمدولی روزبهان" رئیس سازمان چای کشور گفت: امروز یک نقطه عطفی در راستای حمایت‌های دولت تدبیر و امید با تشکیل این صندوق از صنعت چای کشور بوجود آمده است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های جدی دولت  تدبیر و امید،حمایت از محصولات کشاورزی بویژه از صنعت چای است که از محصولات استراتژیک استان های گیلان و مازندران می باشد.

وی اظهارداشت: اختصاص 100 میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای و مبلغ 60 میلیارد تومان برای به زراعی باغ های چای درسال جاری نشان از توجه جدی دولت به محصول چای است و علاوه بر آن افزایش ۲۱ درصدی  قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال آتی و اعلام آن قبل از شروع بهره برداری نشان از عزم جدی دولت در حمایت  از این محصول است.

روزبهان خاطر نشان کرد: هدف تشکیل این صندوق حمایت ازدست اندرکاران  صنعت چای  کشور و پرداخت تسهیلات بابهره بسیارکم است که یکی از مشکلات سال های اخیر تولیدکنندگان چای بود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: در شرایط فعلی این صندوق با سرمایه ۲۳ میلیارد تومانی در حال تاسیس است که در مرحله اول ۸/۶ میلیاردتومان آن  تامین گردیده و به حساب این صندوق واریز گردیده است وپیش بینی می شوددر سالهای بعد  تاسقف ۲۰۰ میلیارد تومان  افزایش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: انشاءا… با توسعه فعالیت های این صندوق شاهد شکوفایی روز به روز صنعت چای کشور باشیم و روزی فرا برسد که نه فقط نیاز داخل کشور تامین شودو حتی به سمت خودکفایی هم پیش برویم و زمینه صادرات چای به سایر کشور ها نیز فراهم آید.

رئیس سازمان چای کشور تاکید کرد: تنها چایی که در جهان عاری از هرگونه سموم و ارگانیک تولیدمی شود چای ایرانی است و از همین روبرند چای ایران بایدنقش خویش را درسطح ملی وبین المللی به خوبی ایفاء نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار