کرمان؛

امامزاده سید جلال الدین یکی از مهمترین امامزاده‌های واجب‌التعظیم در استان کرمان

امامزاده سید جلال الدین، یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در منطقه نوق شهرستان رفسنجان که از نظر جغرافیایی یکی از مهمترین امامزاده‌های واجب‌التعظیم در استان کرمان با قدمتی هزار ساله است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان؛ امامزاده سید جلال‌الدین در رفسنجان آرامش دهنده معنوی خیلی‌ها بوده و هست و هرساله قریب ۱۵۰ هزار زائر از نقاط دور و نزدیک ایران به این مکان سفر می‌کنند.

این امامزاده سنگ فرش شده و دارای گنبد فیروزه‌ای و دو گل دسته، فضای سر سبز اطراف، پارک کودکان،دارای زائرسرا و امکانات رفاهی برای زائرین است.

رفسنجان با همه زیبایی‌هایش از جمله ابنیه‌ها و اماکن تاریخی،جنگل سبز مصنوعی درختان پسته،مجموعه بی‌نظیر حاج آقاعلی (بزرگترین بنای خشتی در جهان)، چشمه‌های جوشان معدنی و درمان کننده بیماری‌ها، تک درختان بالای ۱۵۰۰ ساله بید و پسته،مناطق بکر و زیبای طبیعت در دل کوه‌ها و.هر ساله پذیرای مهمانان نوروزی است که از اطراف و اکناف میهن اسلامی و کشورهای خارجی به اینجا می‌آیند تا از نزدیک شاهد قدرت خداوند عالم و انسان در خلق آثار وصف نشدنی باشند.

علی آباد راگه یکی از روستاهای منطقه سرچشمه که در 40 کیلومتری رفسنجان واقع شده و زیبایی شگفت انگیز و ماهیان رودخانه در این مکان چشم هر بیننده ای را می‌نوازد از دیگر ویژگی‌های مهم این رودخانه وجود دره‌ای با عمق 25 تا 30 متر است، فراوانی آب این رودخانه در فصل بهار و تابستان است.

نرسیده به منطقه پاریز رفسنجان کوهی بنام شاه خیرالله وجود دارد که یکی از معدود کوه‌های ایران با شیب منفی و به صورت هلالی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.