عراقچی:

هنوز درباره هیچ چیز توافق نشده است/ در وضعی که به حضور همه وزرای 1+5 نیاز باشد قرار نداریم

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران درباره اعداد و ارقامی که درباره توافق هسته‌ای ایران در برخی محافل رسانه‌ای مطرح می‌شود گفت: هنوز هیچ چیزی توافق نشده، حتی مواردی که مورد توافق قرار گرفته است نیز مورد توافق نهایی نیست.

هنوز درباره هیچ چیز توافق نشده است/ در وضعی که به حضور همه وزرای 1+5 نیاز باشد قرار نداریم
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، "سید عباس عراقچی" مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران درباره اعداد و ارقامی که درباره توافق هسته‌ای ایران در برخی محافل رسانه‌ای مطرح می‌شود، گفت: هنوز هیچ چیزی توافق نشده، حتی مواردی که مورد توافق قرار گرفته است نیز مورد توافق نهایی نیست.

وی افزود: ما این اصل را از روز اول گفته‌ایم که هیچ چیزی توافق نمی‌شود مگر اینکه درباره همه چیز توافق شود.

عراقچی با تأکید بر اینکه اعداد و ارقامی که گفته می‌شود گمانه‌زنی‌ است، تصریح کرد: به هیچ یک از این اعداد و رقم‌ها نباید اهمیت داد تا اینکه به مجموعه‌ای از توافقات دست یابیم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سؤال که آیا گفت‌وگوها بیست و نهم اسفند تمام می‌شود یا تمدید خواهد شد، گفت: ما این آمادگی را داریم که اگر لازم باشد گفت‌وگوها را تمدید کنیم، اما هنوز تصمیمی در این‌باره گرفته نشده است.

هنوز در وضعی که به حضور همه وزرای 1+5 نیاز باشد قرار نداریم

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان درباره حضور همه وزرای کشورهای 1+5 در لوزان سوئیس گفت: اگر آنها خودشان بخواهند به گفت‌وگوها ملحق شوند، مشکلی نیست، اما از نظر اینکه به جلسه نهایی با همه وزرا برسیم، هنوز در آن موقعیت قرار نداریم.

عراقچی افزود: هنوز در موقعیتی قرار نداریم که بگویم به نقطه پایانی رسیده‌ایم و لازم است وزرای دیگر هم بیایند.

وی اضافه کرد: اکنون امریکا در سطح وزیر و سایر کشورها نیز در سطح معاون وزیر حضور دارند.

مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره مهلتی که برای توافق نهایی تعیین شده است، گفت: خودمان را به هیچ تاریخی مقید نمی‌کنیم، یک تاریخ هفت ماهه تا دهم تیر ماه در نظر گرفته شده است و تا آخر ماه مارس (11 فرودین) هم زمان گذاشته‌ایم تا بتوانیم راه‌حل‌های اولیه را پیدا کنیم.

عراقچی تصریح کرد: به نظر من، با توجه به پیشرفت‌هایی که در دو دوره قبلی و بعضاً در این دور از گفت‌وگوها به دست آمده، بهتر است روی مذاکرات فعلی و راه‌هایی که به آن خواهیم رسید متمرکز باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، خارجی ، عراقچی ، مذاکرات ، 5+1
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار