سازمان هواشناسی اعلام کرد

بارش باران و برف در 21 استان کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه/ تهران بارانی و 10 درجه

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، کرمان، بوشهر، خوزستان، ایلام و فارس بارش باران و در نقاط مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "جمعه بیست و نهم اسفند ماه 93" در نیمه غربی کشور، بخش هایی از شرق و جنوب شرق بارش باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق و در نقاط مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.  

براساس این گزارش، از بعدازظهر امروز به تدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته می شود و فردا بارش ها در نیمه شرقی برخی نقاط جنوب و جنوب غرب ادامه خواهد داشت و این سامانه تا ظهر یکشنبه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

شایان ذکر است، روز یکشنبه موج بارشی دیگری از سمت نوار غربی کشور وارد شده و بتدریج سبب بارش در غالب مناطق کشور خواهد شد.

همچنین از امشب و طی فردا وزش باد نسبتا شدید جنوبی در اردبیل و گیلان و افزایش نسبی دما در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

گفتنی است، امروز بارش باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، کرمان،  بوشهر، خوزستان، ایلام و فارس که در ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، قزوین، البرز و شمال غرب در اردبیل، آذربایجان غربی و آذر بایجان شرقی بارش بتدریج  به شکل برف و باران و سپس با افت نسبی دما  به شکل برف خواهد بود بنابراین توصیه می شود، بویزه برای تردد در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها  و اقامت در حاشیه رودخانه ها، تدابیر لازم اتخاذ شود تا ضمن حفظ ایمنی از  آسیبهای احتمالی جلوگیری شود.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، نیمه ابری در پاره ای نقاط ابری در بعضی ساعات بارش باران و فردا، نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش باد و روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط رگبارورعدوبرق و شهر تهران در حال حاضر، بارش باران پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 19 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 11 درجه بالای صفر خواهد رسید و دمای حال حاضر تهران 10 درجه است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

12

0

فارس

15

10

آذربایجان غربی

11

0

قزوین

20

3

اردبیل

3

0

قم

21

10

اصفهان

19

8

کردستان

17

1

البرز

19

4

کرمان

19

6

ایلام

16

8

کرمانشاه

17

4

بوشهر

28

21

کهکیلویه و بویراحمد

14

4

تهران

19

11

گلستان

15

8

چهارمحال و بختیاری

17

3

گیلان

13

8

خراسان جنوبی

20

7

لرستان

17

9

خراسان رضوی

16

4

مازندران

13

8

خراسان شمالی

16

9

مرکزی

18

4

خوزستان

26

19

هرمزگان

31

19

زنجان

11

1

همدان

15

4

سمنان

20

13

یزد

23

12

سیستان و بلوچستان

24

11





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
الحمداله خدا برکاتش را نازل کرد.
آخرین اخبار