بررسی‌ها نشان می‌دهند

افزایش دو برابری اختلالات گوارشی در 10 سال اخیر

بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز بسیاری از اختلالات و بیماری‌های گوارشی در طی 10 سال اخیر، حدود دو برابر افزایش یافته که نوع عادات زندگی مردم عامل اصلی این افزایش بوده است.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: باید قبول کرد که سبک زندگی مردم در سالهای اخیر تغییرات زیادی کرده و متاسفانه در اغلب موارد به اشکال نامطلوب تغییر کرده است. 

وی با بیان اینکه عادات غذایی و رفتاری مردم موجب گسترش بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات شده است، تصریح کرد: انواع و اقسام بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های مربوط به دستگاه قلبی و عروقی، گوارشی و ادراری و دهها نوع بیماری دیگر، نتیجه نوع زندگی افراد جامعه است. 

شفیعی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز بسیاری از اختلالات و بیماری‌های گوارشی در طی 10 سال اخیر، حدود دو برابر افزایش یافته که نوع عادات زندگی مردم عامل اصلی این افزایش بوده است. 

وی یاد آور شد: در حال حاضر در بیماری‌ها و اختلالات سیستم گوارشی جزء شایع‌ترین بیماری‌ها و اختلالات محسوب می‌شوند. 

وی خاطر نشان کرد: سرطان‌های دستگاه گوارشی به ویژه سرطان‌های معده، روده و مری نیز در ردیف شایع‌ترین سرطان‌ها و از مهمترین عوامل افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی و مرگ و میر هستند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار