یک نماینده مجلس:

افزایش تعرفه‌ها باید در جهت حمایت از تولید داخل باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش تعرفه‌ها نقش بسیار مهمی در حمایت از تولید داخل دارد که با این وجود همه باید به مصرف‌کننده و هم تولیدکننده توجه داشته باشند.

محمدمهدی رهبری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها می‌تواند با حمایت از تولید داخل همراه باشد افزود: افزایش تعرفه‌ها به دلیل اقتصادی بودن باعث حمایت از تولید داخلی می‌شود که در این شرایط باید هم به مصرف‌کننده توجه کرد و هم از تولیدات داخلی حمایت شود.

وی افزود: با تغییر در تعرفه می‌توانیم در جهت حمایت از تولید داخلی گام برداریم. 
 
وی درباره اینکه افزایش تعرفه‌ها چه اندازه در کاهش قاچاق تأثیر دارد ادامه داد: قاچاق کالا در رابطه با افزایش تعرفه‌ها بحثی است که همیشه مطرح بوده که اگر تعرفه‌ها را بالا ببریم قاچاق کالا زیاد می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: به نظر من قاچاق کالا باید کنترل شود و افزایش تعرفه نمی‌تواند چندان موثر باشد. 
 
نماینده مردم رودسر و آملش در مجلس شورای اسلامی درباره جلوگیری از افزایش قاچاق گفت: برای کاهش قاچاق باید مرزها را کنترل کنیم و برای واردات یک برنامه حساب‌شده داشته باشیم. 
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از مرزهای ما به علت ناامنی کاملا رها شده نهایتا در رابطه با قاچاق کالا باید به دنبال راه چاره بهتری باشیم نه اینکه در میزان تعرفه‌ها تغییراتی ایجاد کنیم. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار