مکان‌های تفریحی ایران/

جزیره متفاوت "هنگام" در جنوب ایران زمین + تصاویر

جزیره هنگام از نظر جغرافیایی، در جنوبی‌ترین مکان ایران و بخشی جنوبی از جزیره قشم محسوب می‌شود که حرف‌هایی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جزیره هنگام از نظر جغرافیای، در جنوبی ترین مکان ایران و بخشی جنوبی از جزیره قشم محسوب می شود که برای خود حرف هایی برای گفتن دارد.

روستای هنگام دارای آبادی های کوچکی است که با محوطه ای ۵۰ کیلومتر مربعی توانسته ارزش خود را نشان دهد. در واقع این بخش از زیباترین محل های گردشگری در قشم به حساب می آید.

خود جزیره اصلی حدود ۳۳ کیلومتر مربع وسعت یافته و شکل هندسی کلی این محل مخروطی است. اگر از سمت بندرعباس بخواهید به هنگام بروید باید حدود ۸۰ کیلومتر قایق سواری کنید.

این محل دارای ارتفاعات آهکی هستند که اندازه های متفاوتی دارند اما کوه صد و شش متری ناکس یکی از زیباترین و دیدنی ترین منطقه در هنگام است.

جزیره هنگام حدود ۱۰۳ خانوار دارد که شغلشان ماهیگیری است اما معادن زیادی که در جزیره هستند در زیر ساخت شغل مردم این محل نقشی ندارند.البته عده ای هم شغلشان سرویس دهی به گردشگران و توریست هاست.

جذابیت های دیگر هنگام می توان به دولفین هایی اشاره کرد که واقعا دیدنی هستند. این جزیره علاوه بر دولفین محل پرورش کوروکودیل هم هست که به عنوان شهری از پنجاه کشور پرورش دهنده این حیوان شناخته می شود. برای دیدار از آکواریوم طبیعی باید این جزیره را انتخاب کنید. حتی آهو های بومی هنگام هم جزو جاذبه ها هستند.

از سویی در بخش هایی از ساحل به صید کوسه پرداخته می شود که بسیار زیباست. اگر با مردم این روستا برخورد داشتید از آن ها در مورد افسانه های مرسوم در مورد انجیر معابد که درختی مشهور است توضیح بخواهید.

غروب های ساحل هنگام را فراموش نکنید چرا که پرواز مرغان و پرندگان دریایی، بالا جهیدن ماهی ها و حتی ماهیگیران خسته تازه از راه رسیده همه دیدنی هستند.




انتهای پیام/
منبع:agencytravel.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۲۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
چقدر زیباست ایران من
آخرین اخبار