یک روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

اختلاف سنی عاملی که زندگی زوجین را تهدید می‌کند

یک روانشناس گفت: اختلاف سنی زوجین زمینه‌ساز بسیاری از کج خلقی‌ها و دلسردی‌ها در زندگی زناشویی می‌شود.

اختلاف سنی عاملی که زندگی زوجین را تهدید می‌کند
فاطمه منفرد پویا روانشناس شخصیتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اختلاف سنی زوجین و آسیب‌هایی که زندگی را تهدید می‌کند اظهار کرد: تناسب سنی از جمله موارد زیربنایی و اساسی در ازدواج است چرا که بی‌توجهی به آن، زمینه‌ساز بسیاری از کج‌خلقی‌ها و ناسازگاری‌ها در زندگی زناشویی خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اختلاف سنی زن و مرد نباید آنقدر زیاد باشد که در مسائل اساسی زندگی نظیر عقاید و ارزش‌ها به تفریحات و سرگرمی‌ها، ارتباط با اقوام و دوستان شکاف زیادی را ایجاد کند چرا که تفاوت زیاد نگرش در این زمینه‌ها منجر به بروز اختلافات و دلسردی‌هایی در زندگی زناشویی می‌شود.

منفرد پویا تصریح کرد: پختگی زیاد یکی از طرفین در مقابل ناپختگی و بی‌تجربگی‌های طرف مقابل مهمترین عاملی است که کفه ترازوی ارتباط را در بیشتر ابعاد زندگی زناشویی نامتوازن می‌سازد. ترس از دست دادن همسر، وابستگی به او، احساس برتری و کامل بودن، کهولت سن از جمله نگرانی‌هایی است که شکاف سنی زیاد، گریبان‌گیر همسر مسن‌تر می‌شود.

روانشناس عنوان کرد: در تفاوت سنی زوجین فرد کوچکتر نیز با نگرانی‌هایی نظیر احساس خجالت از حضور در جمع و معرفی همسر به دوستان و آشنایان و حس پشیمانی مواجه خواهد بود.

وی در پایان راهکارهایی را برای زوجینی که اختلاف سنی زیادی با همسر خود دارند ارائه کرد: در کنار همسر خود باشید نه در مقابلش، با خطاهای همسرتان منطقی برخورد کنید، مراقب باشید به همسری کنترل‌گر تبدیل نشوید به مشاورین روانشناس مراجعه کرده و زندگی خود را مدیریت کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار