«تورج منصوری» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فیلمبرداران خارجی کابل‌های برق ما را هم قبول ندارند/ سینمای ایران از لحاظ ابزاری فقیر است

فیلمبردار پیشکسوت سینما گفت: در حال حاضر سینمای ما مبتنی بر فکر و اندیشه پیش می‌رود تا تکنیک و ابزار زیرا با فقر ابزاری روبه رو هستیم.

"تورج منصوری فیلمبردار سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: کمبود بودجه سینمای ایران تنها مانع پیشرفت ابزاری خواهد بود، حتی بودجه‌های بخش خصوصی نیز پاسخگوی تأمین خیلی از این هزینه‌ها نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر سینمای ما مبتنی بر فکر و اندیشه پیش می‌رود تا تکنیک و ابزار، چراکه با فقر ابزاری رو به رو هستیم. تنها ابزار قابل قیاس در سینمای ایران با سینمای جهان دو قطعه کرین است که برای فیلم محمد (ص) وارد شد و حتی فیلم شهر موشها یکی از این کرین‌ها را اجاره کرد.

منصوری عنوان کرد: در سینمای ایران نیروی انسانی محتاج به کار داریم که با انتقال تجربه نسل قدیم به این نسل جدید محتاج به کار می‌توانیم سینمای بهتری داشته باشیم.

این فیلمبردار تصریح کرد: فیلمبردارانی که برای فیلم‌سازی از کشورهای دیگر وارد کشورمان می‌شوند  حتی کابل‌های برق فیلمبرداری ما را قبول ندارند.

منصوری درباره استفاده از جلوه‌های بصری در فیلم‌ها به جای ابزار و تکنیک اظهار داشت: برای جلوه‌های بصری نیز احتیاج به نرم افزار داریم، در حال حاضر نرم افزارهایی که در اختیار داریم کپی غیر مجاز نسخه‌های اصلی آثار است به همین دلیل امکانات کامل را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک مانیتور قوی نداریم که بتوانیم از طریق آن تنظیم و تصحیح رنگ فیلم‌ها را به درستی در اختیار بگیریم ما در صورتی می‌توانیم پیشرفت کنیم که برنامه ریزی دقیق و بودجه‌ای مناسب داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار