فریب کاربران با عکس‌های خصوصی دختر جوان/ سوء استفاده از سهل‌انگاری پسرخاله

عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبكه های اجتماعی توسط پلیس فتا سبزوار خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار در تشریح خبر گفت: خانمی جوان به پلیس فتا سبزوار مراجعه و تقاضای رسیدگی به شکایت خود مبنی بر افشای عکس های خصوصی و ایجاد پروفایلی با عکس هایش را داشت. 

وی ادامه داد: شاکی در تحقیقات به عمل آمده کارشناسان پلیس فتا اظهار داشت که چند روز قبل توسط یکی از دوستانم مطلع شدم که پروفایلی در یکی از شبکه های اجتماعی با تصاویر خصوصی ام ایجاد شده که بعد از مشاهده صفحه تصاویرم شوكه شدم و به پلیس فتا مراجعه كردم. 

سرهنگ قنبر علی آزادواری افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی پیرامون موضوع توانستند با استفاده از سرنخ هایی دیجیتالی بجامانده فرد متخلف را شناسایی و دستگیر كنند. 

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم که مردی 36 ساله بود در مواجهه با ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و در بازجویی های به عمل آمده اظهار داشت مدتی قبل شاکی برای تعمیر لپ تاپ به تعمیرگاه پسرخاله ام مراجعه و درخواست بروز رسانی سیستم عامل و ارتقا ویندوزش را داشت. من هم در فرصتی مناسب با سوء استفاده از اعتماد و بدور از چشم پسرخاله ام وارد سیستم شاکی شده و اطلاعات وی را بروی فلش کپی كردم و با ایجاد پروفایلی با عکس های شاکی در شبکه های اجتماعی خودم را با اسم مستعار یك دختر معرفی كردم. 

سرهنگ آزادواری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از كارابران اینترنت خواست همانگونه که در فضای عادی به قانون احترام می گذارند مراقب رفتارهایمان در فضای مجازی نیز باشیم. 

وی با بیان اینكه انتشار تصاویر خصوصی افراد هتک حرمت بوده و در قانون جرایم رایانه ای علاوه بر جریمه نقدی مجازات حبس در بر دارد از شهروندان خواست در نگهداری اطلاعات خصوصی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند و برای تعمیر تجهیزات رایانه ای و تلفن همراه آن را به مراكز مجاز تحویل دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار