در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

شاکری:با قاطعیت از اقدام دولت در برابر عمل خبیث سعودی حمایت می‌کنیم/هشدار دوستی به عدم نظارت مناسب بر تاکسیرانی شهر تهران

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: از هرگونه اقدامی که دولت در برابر اقدام خبیث سعودی انجام دهد، حمایت می‌کنیم و کوتاهی در این مسئله قابل پذیرش نیست.

شاکری:با قاطعیت از اقدام دولت در برابر عمل خبیث صعودی حمایت می‌کنیم/هشدار دوستی به عدم نظارت مناسب بر تاکسیرانی شهر تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در ادامه جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) با اشاره به اقدام خبیث پلیس عربستان سعودی در فرودگاه جده اظهار کرد: موضع دیپلماسی را در این خصوص نمی‌پذیرم و به دفاع از حقوق دو خانواده‌ای که مورد اقدام خبیث پلیس عربستان صعودی قرار گرفته‌اند، می‌پردازم، چرا که دست این دولت سی سال پیش هم به خون مسلمانان منطقه آلوده شده و با حمایت از صدام و ضرب و جرح 500 زائر در بیت الله الحرام و به خاک و خون کشیدن خانواده و کودکان یمنی نشان داده که هیچ صلاحیتی ندارد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان مربوطه باید هرچه سریعتر به این مسئله رسیدگی کنند که البته از اقدام وزارت خارجه در احضار کاردار سعودی تشکر می‌کنم و از هرگونه اقدام دولت در برابر این اقدام خبیث حمایت می‌کنیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در ادامه با اشاره به معنویت سفر عمره ادامه داد: سفر معنوی عمره در خور این اقدامات ناشایست نیست و باید در برابر این خسارت جبران ناپذیر عکس العمل نشان داده و عذرخواهی کنند.

شاکری در پایان گفت: از وزارت خارجه، وزارت کشور، سازمان حج و زیارت تقاضا دارم که در برابر این اتفاق کوتاهی نکنند، چرا که این اقدام خبیث قابل گذشت و چشم پوشی نیست.

بازدید از هزار مادر شهید در روز ولادت فاطمه زهرا (س)

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه بازدید از هزار مادر شهید طراحی شده است.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) با اشاره به انتخاب شایسته شعار امسال با عنوان دولت، ملت،‌همدلی و همزبانی اظهار کرد: شعار امسال به گونه‌ای شایسته انتخاب شده است که تمام ابعاد جامعه را مد نظر قرار داده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم نتیجه آن را لمس کنند، چرا که از نظام قدرتمند با چینش لایه‌های مدبرانه‌ای از جمله رهبری،‌ ملت و دولت برخوردار هستیم که می‌تواند نقشه‌ها و چالش‌های استکبار را نقش برآب کند.

وی ادامه داد: با اظهار نظر‌های غیر کارشناسی نباید مسئولانی را که در خط مقدم نظام وظیفه دفاع از ملت را بر عهده دارند، خسارت‌های جبران ناپذیری وارد کنیم، چرا که استکبار اختلافات را به داخل جامعه و مردم کشانده است و باید تدبیر لازم را در این خصوص داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در خصوص خط قرمز افراط و تفریط ادامه داد: مقام معظم رهبری شاخص تعیین خط قرمز افراط و تفریط هستند و هر فردی که جلوتر و عقب تر از مقام معظم رهبری حرکت کند، دچار افراط و تفریط شده است.

شاکری ادامه داد: در برنامه‌های ولادتی و مناسبتی اگر تشکل‌ها و سمن‌ها را به خوبی ساماندهی کنیم، شاهد رویداد‌های خجسته‌ای در شهر خواهیم بود که این نشان از مدیریت خوب شهری دارد و در سال گذشته و در منطقه چهار در روز ولادت صدیقه کبری، تشکل‌های مردمی به همراه مدیران شهری از 350 مادر شهید با هزینه بسیار اندک بازدید کردند که این اتفاق را می‌توان امسال نیز رقم زد.

وی در پایان گفت: به برکت حمایت شهرداری، برنامه بازدید از هزار مادر شهید با هزینه اندک پیش بینی شده است و از علاقه مندان برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود تا مقام مادران شهید را بیش از این ارج نهیم.

دستگاه قضا پیگیری پرونده هموفیلی را در دستور کار خود قرار دهد/ کوتاهی در رسیدگی پرونده برازنده دستگاه قضا نیست
عضو شورای شهر گفت: دستگاه قضا پیگیری پرونده هموفیلی را در دستور کار خود قرار دهد،‌چرا که تعلل و کوتاهی در پیگیری این پرونده برازنده دستگاه قضا نیست.

علی صابری عضو شورای شهر در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) که در تالار شورا برگزار شد، با ارائه تذکری در خصوص تعلل رسیدگی به پرونده هموفیلی اظهار کرد: از وزیر محترم بهداشت دوبار در شورا به دلیل عملکرد مناسب در خصوص ریزگرد‌ها و بیمه‌ها تقدیر به عمل آمده است اما امروز و در آستانه روز جهانی هموفیلی که 28 فروردین است، تذکری را به ایشان دارم که پرونده هموفیلی را در دستور کار قرار دهد، چرا که پیگیری اصلی پرونده هموفیلی از سال 76 و با دستور رهبری آغاز شده و همچنین آرای صادره در دولت به زبان‌های خارجی ترجمه شده و به عنوان دستاورد حقوق بشر در صحن سازمان ملل مطرح شده است اما بازهم در رسیدگی به این پرونده کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: در کشوری که همه‌ی قومیت‌ها و تمام افراد حق اقامه‌ی دعوا دارند و از رویه قضایی مستقلی برخوردار هستیم که دولت را مجبور به عذرخواهی میکند، انتظار می‌رود که به این پرونده رسیدگی کند و در هیچ یک از دولت‌ها به جز دولت نهم که حافظی معاونت وزارت دولت نهم را بر عهده داشتند، تمکین از قانون و برنامه حمایتی هپاتیت پیش بینی نشده بود و متاسفانه در دولت حاضر به دلیل خویشی قائم مقام وزیر بهداشت با قوه قضاییه در رسیدگی به این پرونده کوتاهی کرده‌اند.

صابری اضافه کرد: دو سه هزار نفر در این خصوص خسارت گرفته‌اند.

صابری در پایان گفت: در آستانه 24 خرداد روز جهانی خون و 9 مرداد سالگرد تاسیس انتقال خون تهران هستیم که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه رسیدگی به این پرونده را در مسیر واقعی قرار دهند و با توجه به شعار امسال که همدلی و همزبانی است، مردم شاهد نتیجه ملموس این شعار بر ارکان مختلف دولتی باشند، چرا که تعلل در این خصوص هزینه‌های گزافی را برای مردم در پی دارد که این برازنده دستگاه قضا نیست.

هشدار دوستی به عدم نظارت مناسب بر تاکسیرانی شهر تهران

عضو شورای شهر گفت: از سازمان تاکسیرانی انتظار می‌رود تا نظارت مناسبی را بر تاکسی شهر تهران داشته باشد.

 دوستی عضو شورای شهر در ادامه جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) با اشاره به عملکرد نامناسب همراه اول در جمع آوری دکل مخابرات اظهار کرد: همراه اول در یکی از رسانه‌ها شهرداری را متهم به خیانت در جمع آوری دکل مخابرات کرده بود و خود را مدافع حقوق شهروندان نشان داده است که این اقدامات و عملکرد نامناسب همراه اول مورد نکوهش است، چرا که شهرداری تهران به حقوق شهروندان واقف است و بر اساس طوماری که از مردم گیشا به دست ما رسیده بود، اقدام به جمع آوری دکل‌های مخابراتی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر همراه اول بار دیگر این عملکرد نامناسب را انجام دهد، اقدام به جمع آوری دکل‌های آن‌ها خواهیم کرد، چرا که این شهر صاحب دارد و جمع آوری دکل‌های مخابراتی بر اساس هماهنگی و اقدام شهرداری انجام شده بود.

دوستی در ادامه جلسه علنی و در تذکر دوم خود به عدم نظارت مناسب تاکسیرانی شهر تهران اشاره کرد و گفت: در سفر اخیری که به شیراز داشتم، از نظارت تاکسیرانی شیراز بر تاکسی‌های شهر بسیار لذت بردم چرا که در سه نقطه از مسیر تاکسیرانی بر نحوه دریافت کرایه از مسافر نظارت داشتند و بر چگونگی دریافت کرایه از مسافر در شیراز نظارت جدی اعمال می‌شود که متاسفانه این اقدام در شهر تهران انجام نمی‌شود.

وی تاکید کرد: به تاکسیرانی شهر تهران هشدار می‌دهم که نظارت جدی در چگونگی دریافت کرایه از مسافر داشته باشند و عملکرد قاطع و محکمی را در این خصوص انجام دهند تا مردم شاهد نتیجه ملموس نظارت تاکسیرانی بر کرایه‌های تاکسی شهر باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار