دقایقی پیش صورت گرفت؛

تجمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مقابل وزارت بهداشت

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که به نحوه برگزاری آزمون علوم پایه و پیش کارورزی معترض بودند صبح امروز در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

یکی از دانشجویان به نمایندگی دانشجویان معترض در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آزمون علوم پایه و پیش کاروزی برای دانشجویان علوم پزشکی هر ساله با نمره حد نصاب پایین تری (به طور مثال در شهر تبریز با نمره حد نصاب ۷۹) برگزار می‌شد که این نمره در آزمون اسفندماه سال گذشته به حدنصاب ۹۲ رسیده و این درحالی است که نوع سئوالات و سطح دشواری سئوالات نیز در مناطق مختلف متفاوت بوده است. 

وی با بیان اینکه طی دو ترم گذشته آزمون علوم پایه و پیش کارورزی به صورت قطبی برگزار می‌شود، گفت: براین اساس در این آزمون سطح علمی دانشگاه‌ها و نوع دشواری سئوالات متفاوت است و این مسئله ایجاب می‌کند نمره حد نصاب آزمون نیز متفاوت باشد؛اما این نمره امسال برای دانشجویان رشته علوم پایه به حد نصاب ۹۲ و برای دانشجویان پیش کارورزی به حد نصاب ۹۵ رسیده است که این نمره‌ها نسبت به حد نصاب سال‌های گذشته بسیار بالا‌تر است. 

این دانشجو بیان داشت: در آزمون هر قطب تعدادی سئوالات اشتباه وجود داشت اما با وجود مراجعه دانشجویان به مرکز قطب‌ها هیچ ترتیب اثری به این مسئله داده نشده است. 

خاطرنشان می‌شود؛تا لحظه انتشار این خبر  دانشجویان نتواستند با معاون آموزشی وزارت بهداشت ملاقات کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
ترسونديمون فك كرديم برا حاشيه اعتراض كردن!خب مهم نيس
آخرین اخبار