ترقی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

هدف اصلی عربستان از حمله به یمن تضعیف موقعیت ایران در منطقه است

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خاطر‌نشان کرد: این کشور سعی می‌کند با ایجاد ضربه و خسارت به مردم کشور یمن بین نیروهای انقلابی انصارالله و مردم اختلاف ایجاد کند تا بتواند زمینه بازگشت دیکتاتورهای وابسته به عربستان و آمریکا را در این کشور فراهم کند.

"حمیدرضا ترقی" در گفت‌و گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حملات وقت و بی‌وقت عربستان سعودی به یمن اظهار داشت: از نوع رفتار عربستان، آمریکا و شورای امنیت قابل استنباط است که این کشور به نیابت از آمریکا به مقابله با بیداری اسلامی در یمن پرداخته  و از این اقدام چند هدف را دنبال می‌کند.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه هدف اول از اقدام عربستان در حمله به یمن را این طور بیان کرد که عربستان از این اقدام قصد دارد مانع ایجاد یک جریان مخالف آمریکا و طرفدار مقاومت در همسایگی خود و نقطه حساس باب‌المندب شود.

وی هدف دوم از این اقدام عربستان را انتقال میدان بازی که امروز در عراق و سوریه به وسیله تکفیری‌ها و تروریست‌ها ایجاد شده به منطقه دیگر دانست.

ترقی هدف سوم عربستان سعودی از این اقدام را برخورد با شیعیان الحوثی و تضعیف موضع جمهوری اسلامی در منطقه بیان کرد و گفت: این کشور با این اقدام سعی دارد موقعیت شیعیان به ویژه ایران را در منطقه تضعیف کند لذا همان طور که در طی این ده دوازده روز شاهد بودیم عربستان با ایجاد یک ائتلاف دروغین از کشورهای منطقه به ویژه عرب‌هایی که ضد مقاومت هستند با هماهنگی رژیم صهیونیستی واز طریق اقدام به وسیله نیروهای هوایی علیه مردم مظلوم یمن وارد میدان شده است.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه در پایان خاطر‌نشان کرد: این کشور سعی می‌کند با ایجاد ضربه و خسارت به مردم  کشور یمن بین نیروهای انقلابی انصارالله و مردم اختلاف ایجاد کند تا بتواند زمینه بازگشت دیکتاتورهای وابسته به عربستان و آمریکا را در این کشور فراهم کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار