ظریف در دیدار با رئیس مجلس ملی پاکستان تاکید کرد

ضرورت مبارزه جدی با تروریسم و قاچاق مواد مخدر/ تقدیر از مواضع پاکستان در مورد مذاکرات هسته‌ای

ظریف در دیدار با ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان با ابلاغ سلام رئیس مجلس شورای اسلامی و اشاره به روابط گرم مردم ایران و پاکستان دغدغه‌های مشترک دو کشور در منطقه را تروریسم، افراط گرایی، قاچاق و مواد مخدر برشمرد.

ضرورت مبارزه جدی با تروریسم و قاچاق مواد مخدر/ تقدیر از مواضع پاکستان در مورد مذاکرات هسته‌ایبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «محمدجواد ظریف» در دیدار با «ایاز صادق» رییس مجلس ملی پاکستان با ابلاغ سلام «لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و اشاره به روابط گرم مردم ایران و پاکستان دغدغه‌های مشترک دو کشور در منطقه را تروریسم افراط گرایی قاچاق و مواد مخدر برشمرد.

ظریف همچنین از مواضع پاکستان درخصوص موضوع هسته‌ای ایران تقدیر کرد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان یمن به تبیین آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع این کشور پرداخت. و گفت حمله نظامی بمباران و تخریب زیر ساخت‌ها در این کشور نمی‌تواند کمک کننده باشد.

رئیس مجلس ملی پاکستان نیز بر ضرورت همکاری دو کشور در مبارزه با داعش تروریسم و قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد و افزود مشکلات منطقه‌ای قطعا توسط کشورهای منطقه قابل حل و فصل است، لذا نیازمند همکاری‌ها و رایزنی‌های بیشتر در میان کشورهای منطقه هستیم.

وی اظهار داشت: تفرقه میان مسلمانان تنها در خدمت دشمنان اسلام است و باید در جهت ایجاد وحدت در میان آنان تلاش کرد.

ایاز صادق گفت: باور دارم ایران و پاکستان می‌توانند نقش عمده‌ای در حل و فصل مشکلات منطقه ای بازی کنند.

وی با اشاره به تحولات اخیر یمن تاکید کرد: باید تمامی طرف‌ها را به میز مذاکره دعوت کنیم و راه حل مناسب را از طریق گفتگو و مذاکره بیابیم.

وی در زمینه روابط دو جانبه پارلمانی نیز خواستار افزایش رایزنی‌ها شد و تاکید کرد: تمامی نمایندگان مجلس پاکستان صرف نظر از سلیقه و گرایش‌های داخلی خواستار بهترین رابطه با کشور برادر دوست و همسایه، ایران هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، مذاکره ، دیدار ، پاکستان ، صادق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار