امیر سرتیپ پوردستان در نشست خبری:

رونمایی از ربات مسلح و تانک چرخدار/ تخلیه 4 پادگان در تهران/ توصیه به مسئولان عربستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در روز چهارشنبه مورخ 26 فروردین ماه از 5 دستاورد از جمله تانک چرخدار، ربات مسلح، خودروی شنیداری فوق سبک تاکتیکی، تفنگ تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری و سلاح تک تیرانداز شاهر با خشاب 10 تیری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که به مناسبت 29 فرودین روز ارتش و نیروی زمینی در ستاد نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: در روز چهارشنبه مورخ 26 فروردین ماه از 5 دستاورد از جمله تانک چرخدار، ربات مسلح، خودرو شنیداری فوق سبک تاکتیکی، تفنگ تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری و سلاح تک تیرانداز شاهر با خشاب 10 تیری رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه عملیاتی ارتش، مراقبت از مرزها در غرب کشور از جمله استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، پشتیبانی بالگردی از کلیه مرزها، پاکسازی میادین مین در قرارگاه پاکسازی کرمانشاه، ایلام و خوزستان، استقرار سامانه‌‌های پدافند هوایی در سراسر کشور، تأمین امنیت دریایی توسط نیروی دریایی ارتش، ساخت مدرسه توسط ارتش به عنوان بزرگترین خیر مدرسه‌ساز از جمله این مأموریت‌هاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در هفته نیروی زمینی اظهار داشت: اجرای مراسم رژه در تهران و شهرستان‌ها در روز 29 فروردین در جوار مرقد حضرت امام خمینی "ره"، رژه یگان‌های شناور نداجا در آسمان مکران، دیدار با وابستگان نظامی کشورها و انجام صبحگاه‌های ویژه مشترک و رونمایی از دستاوردها، از جمله این اقدامات است.

امیرسرتیپ پوردستان با اشاره به دستاوردهای رونمایی شده در تاریخ 26 فروردین یادآور شد: تانک چرخدار با کالیبر توپ 90 میلی‌متری، ربات مسلح با قابلیت حمل موشک‌های ضد زره روی این ربات از قابلیت‌های آن است.

فرمانده نزاجا درخصوص جابجایی پادگان‌ها یادآور شد: پادگان عباس آباد، قلعه مرغی، پادگان اجاره‌دار و مرکز آموزش درجه‌داری تخلیه شده است. 

وی درباره حمله عربستان به یمن با نکوهش این اقدام سعودی‌ها و حرکت اشتباه عربستان سعودی و آسیب‌پذیری آل سعود گفت: به عنوان یک فرمانده نظامی به عربستان توصیه می‌کنم که جنگ را ادامه ندهد؛ هنوز گلوله شلیک نشده، آثار شکست در ارتش عربستان و نگرانی‌ها در ریاض دیده می‌شود.

فرمانده نزاجا با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه جابجایی پادگان‌ها در تهران  و شهرستان‌ها انجام شده تأکید کرد: پادگان‌های قزوین، زنجان، ساری، رینه، بجنورد و غیره درحال جابه جایی یا جابه جا شدند و کار مطالعه و ساخت پادگان‌های جدید در ایلام ، کرمان و قائن و نهبندان و غیره در کنار توجه به آمادگی رزمی درحال مطالعه و ساخت است.

وی ساخت و طراحی خودروی شنیداری فوق سبک تاکتیکی با سرعت 100 کیلومتر و قابلیت حرکت در زمین‌های ناهموار و سلاح "استبلایزر" و تفنگ تک‌تیرانداز 23 میلی متری با برد مناسب و قابلیت مقابله با بالگرد و جلیقه ضدگلوله را از دیگر ویژگی‌های آن دانست.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره تولید موشک‌های ضد زره با قابلیت نفوذ بیش از هزار میلی‌متر و ساخت توپ‌های سنگین بر روی تانک‌ها اظهار داشت: موشک‌های ضد زره از قابلیت‌های بالایی برخوردارند و نزاجا لانچر و موشک‌های فراوانی در اختیار دارد و امسال ما یک همت گسترده داشتیم که بتوانیم از تانک چرخدار با قابلیت‌های به روز شده رونمایی کنیم و تلاش بر این است که در طول سال قابلیت این تانک افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان انجام رزمایش جنگال گفت: رزمایش جنگال خرداد امسال در نصرآباد اصفهان انجام می‌شود و رزمایش محمدرسول الله 1 که در منطقه جنوب شرق انجام شد و بیش از 8 هزار نیروی نزاجا در آن حضور داشتند و رزمایش محمد رسول‌الله 2 که در جنوب غرب کشور و به صلاحدید ستادکل نیروهای مسلح رسانه‌ای نشد از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری درباره تولید انبوه دستاوردهای نزاجا عنوان داشت: این کار در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی انجام شده و فاصله ایده تا محصول از 10 تا 12 سال به یکسال کاهش یافته و امروز تلاش ما بر این است که در فضای جنگ نیابتی و جنگ در فضای ناهمطراز اقدامات خود را انجام دهیم.

وی افزود: داعش و بوکوحرام که به نیابت از استکبار در حال جنگ هستند و در این فضا که پیش روی نیروهای مسلح است باید ایفای نقش کرده و آمادگی خود را حفظ کنیم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه بعد از جنگ نفت، جنگ آب را در منطقه خواهیم داشت، گفت: نزاجا در همه حوزه‌هایی که کشور به آن نیاز دارد آماده انجام وظیفه است و در این مسیر مطالعه لازم را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حمله گروهک تروریستی به مرزبانان و اقداماتی که نزاجا برای مقابله با آن دارد یادآور شد: ما عمومآ تهدید گروه‌های تروریستی و تفکیری در جنوب شرق کشور را خیلی نظامی نمی‌دانیم و یگان‌هایی که در مرز مستقرند از جمله سپاه، از قابلیت‌های بالایی برخوردارند و در صورت لزوم هر کمکی که از نزاجا خواسته شود ما آماده همکاری هستیم و با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده ورود خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های دستاوردهایی که در 26 فروردین رونمایی خواهد شد و مقابله با دشمنی که از تاکتیک رعب استفاده می‌کند، خاطر نشان کرد: در رزمایش جنوب غرب کشور، پهپاد انتحاری را تست کردیم که به صورت بمب پرنده عمل کرد و این به نوعی دست بلند نزاجا است و در رابطه با ساخت پهپاد جدیدتر تلاش داریم تا پهپادها را به موشک و راکد مجهز کنیم و در این زمینه تلاش‌ها صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
باسلام ودرود به نظربنده ارتش اگر در جنوب کشور مرزهارا دردسترس بگیرد خیلی خوب است چون ارتش نیروی رزمی ودوره دیده ودارای تجهیزات کافی برای مقابله باگروهک های تروریستی میباشد همانند سپاه