قم؛

نرخ کرایه تاکسی ها در قم بیشتر از پایتخت

در سال قبل نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی حداقل در تهران 370 تومان بود و این در حالیست که این نرخ در قم 550 تومان تعیین شده بود.

 بالا بودن نرخ کرایه تاکسی ها در قم بیشتر از پایتختبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ در اواخر سال قبل مصوبه‌ای مبنی بر بالا بردن نرخ کرایه تاکسی‌ها در شورای شهر قم مطرح شد، که به طور میانگین، حدود 18 درصد به کرایه تاکسی‌ها افزوده شد و نرخ حداقل کرایه را در قم به 700 تومان ارتقا داد و علاوه بر این تاکسی‌های خطی را هم بی‌نصیب نگذاشته و نرخ بیشتری را برای آنها در نظر گرفته بود.  

بنا بر این گزارش، کرایه تاکسی‌ها در قم در سال 93 چندین بار افزایش یافت که این افزایش نرخ بر خلاف رویه تمام شهرهاست اما اینک نرخ کرایه در قم حتی از پایتخت هم بیشترشده است؛ در سال قبل نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی در حداقل تهران 370 تومان بود این در حالیست که این نرخ در قم 550 تومان تعیین شد، در سال جدید نیز این نرخ در تهران 440 تومان و در قم 700 تومان است که این نرخ ،با درآمد عامه مردم قم برابری نمی کند.

در این بین برخی از رانندگان نیز دچار تخلفاتی می شوند،برای نمونه، مسیر800تومانی را در نوروز1000 دریافت می کردند وبرخی نیز نداشتن پول خرد را بهانه می کردند و باقی پول را به مسافران پس نمی دادند..

هر چند بارها و بارها به مسئولان شهری و اعضای شورا اعلام شد که نسل استفاده از دستگاه تاکسی متر در قم منقرض شده و رانندگان در قم دیگر از دستگاه تاکسی متر استفاده نمی‌کنند اما گوش شنوایی نبود.

با این روند، اکثر شهروندان  قمی که مجبورند در سفرهای روزانه درون شهری خود از تاکسی استفاده کنند، سوالی از شورای شهر دارند که این شورا طرفدار چه کسی است؟ آیا به فکر این مردم که تمام اعضای شورای شهر را خودشان انتخاب کرده اند هستند و آیا فکری به حال درآمد پایین مردم می کنند که با وجود افزایش نرخ کرایه ها مردم توان پرداخت آن را دارند؟
 
انتهای پیام/س 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.