قم؛

تکواندوکار استان قم در جمع برترین‌های انتخابی المپیک در وزن منهای 80 کیلوگرم قرار گرفت

تکواندوکار قمی در جمع تکواندوکاران مدعی صعود به المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل از سوی فدراسیون جهانی تکواندو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ رشته ورزشی تکواندو از ورزش‌های مهم برای مسئولان ورزش کشورمان است و سعی کمیته ملی المپیک این است که از تکواندو برای کسب حداکثر سهمیه در المپیک حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

در استان قم هم جامعه ورزش، مسئولان و علاقه‌ مندان به این رشته نگاه‌های خود را به عملکرد قهرمان خوش‌نام این رشته سید محمد رفیعی دوخته‌اند تا این تکواندوکار، سال آینده نماینده ورزش قم در المپیک جهانی باشد و مانند قبل توانمندی خود را میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی نشان دهد.

این تکواندو کار قمی اولین شانس خود را برای بدست آوردن امتیازات لازم برای کسب مجوز حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل با حضور در مسابقات بین‌المللی هلند مورد آزمایش قرار داد و با دست پر از میدان خارج شد و سید محمد رفیعی توانست نشان نقره این پیکارها را کسب کند و مقام نایب قهرمانی را از آن خود کند.

فدراسیون جهانی اعلام کرده که تا پایان دسامبر 2015 هر تکواندوکاری که جایگاه اول تا ششم رنکینگ المپیک را به خود اختصاص دهد، می تواند جواز حضور در المپیک 2016 ریو برزیل را بدست ‌آورد، این در حالیست که در وزن منهای 80 کیلوگرم یعنی سوم المپیک سیدمحمد رفیعی از ایران با 70/ 21 امتیاز در جایگاه 78 ایستاده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.