مهرآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بسته شدن پرونده مسکن مهر به سال 95 رسید/ متقاضیان از خرید و فروش مسکن مهر استقبال نکردند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از افتتاح 70 هزار واحد مسکن مهر در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: ساخت تمامی واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال امکان‌پذیر نیست و اتمام آن به سال 95 می‌رسد.

بسته شدن پرونده مسکن مهر به سال 95 رسید/ متقاضیان از خرید و فروش مسکن مهر استقبال نکردنداصغر مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که قراردادهای آنها منعقد شده است 2 میلیون و 14 هزار واحد از مرحله سفت کاری عبور کرده و کار ساخت یک میلیون و 740 هزار واحد آنها به اتمام رسیده است.

وی افزود: یک میلیون و 414 هزار واحد نیز افتتاح شده و 70 هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری هستند که از هفته اول اردیبهشت ماه امسال تا آغاز ماه مبارك رمضان ادامه می‌یابد البته پیش‌بینی می‌شود به 100 هزار واحد نیز برسد.

مهرآبادی یادآور شد: مرحله دوم افتتاح‌ واحدهای مسکن مهر در هفته دولت خواهد بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه از سوی بانک مسکن 43 هزار و 914 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر پرداخت شده است گفت: یکی از عمده‌ترین اقدامات ما در سال گذشته افزایش سقف تسهیلات فردی از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: 460 هزار واحد مسکن مهر که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 75 درصد است جهت دریافت تسهیلات 30 میلیون تومانی به بانك مسكن معرفي گرديدند و از طريف بانك نيز به مديريت شعب استان‌ها ابلاغ شده كه كار انعقاد قرارداد و پرداخت آنها شروع شده و اميدواريم تا سرعت پرداخت اين تسهيلات در سال 94 چشمگير باشد.

مهرآبادی اظهار داشت: در طی این مدت 5 هزار و 495 میلیارد تومان وصول اقساط از متقاضیان داریم که به تدریج در طی ماه به 220 میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون متقاضيان یک میلیون و 420 هزار واحد مسکن مهر توانسته‌اند دفترچه اقساط خود را تحویل بگیرند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: نزدیک به یک میلیون و 130 هزار واحد مسکن مهر تحویل شد و 200 هزار واحد نیز سال گذشته به مناسب دهه فجر به بهره‌برداری رسيده و در مرحله تحویل هستند.

وی یادآور شد: حدود یک میلیون و 22 هزار و 836 واحد مسکن مهر سند اعیان آنها صادر شده است.

مهرآبادی تأکید کرد: افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات از 15 سال به 20 سال از مهم‌ترین اقدامات اين وزارتخانه براي اخذ مصوبه شوراي پول و اعتبار در سال گذشته بوده كه بلافاصله عملياتي شد و انگيزه متقاضيان براي بازپرداخت تسهيلات و اقساط بانك را بالا برد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال بیش از 90 درصد از پروژه‌های مسکن مهر به اتمام می‌رسد گفت: با هماهنگی وزارت نیرو سعی خواهیم کرد تحویل حداکثری واحدها را داشته باشیم و امسال حدود 500 هزار واحد را به متقاضیان تحویل دهیم.

مهرآبادی در ادامه به اقدامات دولت یازدهم در حوزه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم 390 هزار و 732 واحد مسکن مهر تا به امروز به اتمام رسیده و 403 هزار و 604 واحد نیز افتتاح شده است.

وی یادآور شد: 3 هزار و 414 میلیارد تومان از سال 92 وصول اقساطی داشته‌ایم و فروش اقساطی مسکن مهر توسط بانک مسکن به 592 هزار و 359 واحد رسیده که این آمارها حاکی از عملکرد خوب دولت نسبت به سال‌های قبل است.

مهرآبادی توضیح داد: 440 هزار واحد مسکن مهر از سال 92 تحویل داده شده است و 500 هزار واحد نیز موفق به دریافت سند ملکی شده‌اند که اين بدين معني است كه تا به امروز 50 درصد از اسناد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 300 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است گفت: علی‌رغم محدودیت‌‌های مالی که داشتیم یک میلیون و 200 هزار نفر متقاضی را خانه‌دار کرده‌ایم.

مهرآبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 380 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده‌اند گفت: فروش اقساطی ما در سال 93 نسبت به سال‌های قبل روند رو به رشدی را به خود گرفته است و در سال 93، 2 هزار و  671 میلیارد تومان وصول اقساطی داشته‌ایم.
وی یادآور شد: در اين مدت كار ساخت 270 هزار واحد مسکن مهر نیز به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت مصوبه‌هايي داشت، گفت: دولت مصوب کرده بود که تأسیسات زیربنایی و زیرساختی واحدهای مسکن مهر از محل آورده مردم و فروش اراضی دولت تأمین شود که با تاكيدات وزیر راه و شهرسازی مقرر شد برای مساعدت به متقاضیان مسکن مهر، اراضی تجاری پردیس به فروش برسد و عايدات اراضي ياد شده براي تكميل زيرساخت‌ها و خدمات زیربنایی هزینه ‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در مورد مسکن مهر در پرند نیز این موضوع اجرایی شده و هزینه خدمات زیربنایی از محل فروش اراضی تأمین می‌شود و همین موضوع به وزارت نیرو نیز کمک می‌‌کند.

وی یادآور شد: فروش اراضی تجاری از امسال عملیاتی می‌شود.

مهرآبادی با اشاره به اینکه خرید و فروش مسکن مهر از نظر قانونی منعی ندارد گفت: تصمیمات لازم در این حوزه گرفته شده و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و در چارچوب آن عملیاتی شده است البته تا به امروز متقاضیان با وجود رسمی بودن معاملات استقبال چندانی از خرید و فروش نکرده‌اند.

مهرآبادی در ادامه به تخلفات تعاونی‌ها در واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: متولی رسیدگی به این تخلفات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید این وزارتخانه برخورد جدی با متخلفان کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وزارت تعاون باید در فعال کردن ادارات کل  تعاون جهت رسیدگی به مسائل تعاونی‌ها در مسکن مهر تمهيداتي بينديشد و بايد اضافه كنم حوزه تعاونی‌های مسكن و تعاوني هاي مشاغل آزاد بیشترين مشكل را ايجاد کرده‌اند.

وی یادآور شد: البته در این خصوص جلسه‌ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیر حل مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر هستیم.

مهرآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: 260 هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل هستند که در انتظار تأمین آب و برق و گاز هستند و هیچ واحدی تا به امروز بدون تأمین خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده نشده است  ولي در برخي از شهرها اعضاي تعاوني به ويژه تعاوني هاي محله‌اي يا مشاغل آزاد برخي واحدها را به زور تصرف كرده‌اند كه با اين اقدام روند فروش اقساطي را نيز كند نموده‌اند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
چرا دولت محترم تدبیر وامید ساخت وسازهایی را که ربطی به مسکن مهر ندارد جزو تحویلی های مسکن مهر اعلام میکند اخر اگر شهر جدید اندیشه مسکن مهر داشت مگه ما مریض بودیم بریم پرند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
خوب با اجازه چند تا مورد هست
اول که مدت باز پرداخت 12 ساله هست نه15 یا 20
دوم وام قرار بود 30 میلیون با نرخ 4 درصذ باشه که شد 33 میلیون با نرخ حدود 6.5 درصد البته این مبلغ اضافه به گفته بانک سود مشارکت هست که بایستی انبوه ساز پرداخت کنه ولی خوب گرفتنش از قشر ضعیف و محروم یعنی متقاضیان راحتتره
سوم اینکه روندساخت تقریبا متوقف شده یا خیلی کنده ومساله نداشتن زمان نیست چون اصلا کاری انجام نمیشه
چهارم اینکه هزینه سود خرید این منازل خیلی بیشتر از سودش هست .
آخرین اخبار