امیرسرتیپ پوردستان:

ماجرای ساختگی 11 سپتامبر، استراتژی عملیات بدون تماس و جنگ‌های انسان محور آینده

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برخی روحانیون و مسئولان اعتقادشان این بود که ارتش نباید بماند درحالی که مقام معظم رهبری به بنده فرمودند خیلی‌ها می‌خواستند ارتش نباشد اما من نگذاشتم .

ماجرای حادثه ساختگی 11 سپتامبر استراتژی عملیات بدون تماس و جنگ‌های انسان محور آیندهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس که در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد اظهار داشت: شهیدان با از خود گذشتگی خود استقلال و عزت و آبرو را برای نظام مقدس ما به ارمغان آوردند و باید به روان پاک و پرفتوح امام خمینی(ره) درود بفرستیم.

وی افزود: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سالروز حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان است که به ملت ولایتمدار ایران اسلامی تبریک می‌گوییم و یاد 48 هزار لاله گلگون کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی ‌میداریم. 

فرمانده نزاجا تصریح کرد: این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ پرفراز و نشیب و خون‌رنگ انقلاب اسلامی است روزی که حضرت امام(ره) با تصمیمی شجاعانه ارتشی را که تا مرز انحلال پیش رفته بود حیات و زندگی دادند و به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدند ارتشی که در خدمت طاغوت و استکبار بود را در خدمت نظام نوپای جمهوری اسلامی قرار داده و شکاف عمیق مردم و ارتش را پر کردند و این ارتشی مردمی و در خدمت اسلام و قرآن و جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: بسیاری از روحانیون بلند مرتبه نیز با حفظ ارتش مخالف بودند و تنها برخی از افرادی مانند مقام معظم رهبری و شهید بهشتی و شهید مطهری به فکر حفظ ارتش بودند و حتی بقیه روحانیون و مسئولان اعتقادشان این بود که ارتش نباید بماند و خود ارتشی‌ها هم نیز فکر می‌کردند ارتش نخواهد ماند و حتی با لباس شخصی به پادگان می‌آمدند و یا اصلا نمی‌آمدند و انتظار خانه‌نشینی داشتند اما امام خمینی(ره) با اقدام تاریخی خود ارتش را نجات دادند.

امیرپوردستان تصریح کرد: 29 فروردین یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی و از روزهای بزرگ خداوند است که باید متذکر شویم، زیرا تصمیم حضرت امام (ره) انقلاب و کشور را نجات داد و اگر ایشان آن تصمیم را نمی‌گرفتند قطعا این اقتدار و عزت برای ما وجود نداشت.

وی گفت: استکبار جهانی تلاش بسیاری کرد تا نهال انقلاب اسلامی را ریشه‌ کن کند و هر حکومتی را به جز جمهوری اسلامی دوست داشت زیرا می‌دانست این تفکر در مرزهای ایران باقی نمی‌ماند و به کشورهای دیگر گسترش می‌یابد اما حضرت امام (ره) فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و این گونه استکبار ناکام ماند.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: اولین کار دشمن برای ساقط کردن نظام، خلع سلاح آن بود و شعار انحلال ارتش را سر می‌داد و تحریک کرده بودند که ارتش به درد  نمی‌خورد یا کودتا می‌کند و نظام را سرنگون می سازد و حتی بسیاری از ناآگاهان و مسئولان رده سه و چهار باورشان آمده بود اما امام (ره) با همان شجاعت، ظرافت، تیزبینی و رژف‌نگری خاص خود و بزرگانی مانند مقام معظم رهبری که برای حضرت امام خمینی‌(ره) تصمیم ساز بودند، ارتش را حفظ کردند. 

امیرپوردستان گفت: مقام معظم رهبری به بنده فرمودند خیلی‌ها می‌خواستند ارتش نباشد اما من نگذاشتم و ایشان بازهم به بنده فرمودند شما می‌بینید که در مراسم دانشکده افسری ارتش هر ساله می‌آیند تا ببینند عنایت من به ارتش چگونه است. 
امیرپوردستان تصریح کرد: با پیام امام خمینی(ره) ارتش روح و جان گرفت و ایشان فرمودند که ارتش بیاید در خیابان‌ها رژه برود و مردم از این ارتش پشتیبانی کنند.

فرمانده نزاجا افزود: ثمره این کار این شد که وقتی ضد انقلاب در غرب کشور به دنبال ناامنی بود اولین یگان رزمی که در کردستان و آذربایجان غربی آماده شد و سلاح بدست گرفت ارتش بود. 


وی اظهار داشت: در آن موقعیت نیروی زمینی و خلبانان هوانیروز و داوطلبینی از نیروهای هوایی با هدایت‌های شهید قرنی، شهید فلاحی و شهید صیاد شیرازی یگان‌های ارتش توانستند به همراه عزیزان پاسدار یکی پس از دیگری شهرهای کردستان را آزاد کنند.

امیرپوردستان تصریح کرد: در 18 ماه نخست تا آغاز جنگ تحمیلی ارتش در آن مقطع 2 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که 44 خلبان و کمک خلبان و تیم پروازی در کردستان به شهادت رسیدند. 


وی افزود: وقتی ضد انقلاب ناامید شد تاکتیک را عوض کرد و شخص جاه‌طلب و بلند پروازی مانند صدام را تشویق کرده و کشورهای شرق و غرب و مرتجع منطقه را ملزم به حمایت از او کرد. 


فرمانده نزاجا اظهار داشت: ما در سنگرهای بعثی‌ها همه گونه وسایل مانند شیرخشک‌ها از کویت و لباس‌های از امارات و تجهیزاتی از عربستان که برای کمک به صدام آمده بودند را پیدا می‌کردیم و ارتش بازهم در این مقطع موفق شد و نیروی زمینی با عده و عده کم خود توانست در مقابل 12 لشگر و 45 تیپ مستقل رژیم بعث عراق و هواپیماهای مسلح آن مقاومت کند و سیلی اول را به گوش دشمن زدند.

امیرپوردستان گفت: بلافاصله تیزپروازان نیروی هوایی در روز دوم جنگ چنان درسی به رژیم بعثی دادند که تا پایان جنگ نتوانست از گیجی آن خارج شود و نیروی دریایی ارتش هم در همان ماه‌های اول جنگ کار نیروی دریایی عراق را یکسره کرد و آنها نتوانستند به خلیج فارس بیایند و در همان آب‌های خود ماندند و یا قرارگاه پدافند هوایی ارتش در مقابل هواپیماهای سوپر اتاندارد و میراژ تا آخر جنگ مقاومت کرد و ثمره همه این‌ها 48 هزار شهید و 126 هزار جانباز ارتش بود.

وی افزود: ارتش با این حرکات خود عمق تدین، ولایتمداری، ایثار، فداکاری و عشق به ملت و رهبری را نشان داد و اگر امام به ما اعتماد کرد ارتش هم به شایستگی پاسخ اعتماد ایشان را داد.

امیرپوردستان با اشاره به اینکه امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته تفاوت دارد گفت: آمریکایی‌ها در پژوهشگاه‌های خود به این نتیجه رسیدند که باید جلوی پیشرفت قطب قدرتی به نام جهان اسلام را که از وحدت شیعه و سنی حاصل می‌شود و انقلاب اسلامی زمینه‌ساز آن است را گرفت و پس از شکست در این زمینه به این نتیجه رسیدند که خودشان باید وارد منطقه شوند.

وی افزود: حادثه ساختگی 11 سپتامبر از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با عراق و افغانستان نبود و 200 هزار نیرو برای مقابله با کشورهایی که ارتش نداشتند به منطقه نیامد. 


فرمانده نزاجا تصریح کرد: صدام که دست پرورده و گوش به فرمان و غلام حلقه به گوش آمریکایی‌ها بود و حتی به نوشته یک نویسنده آمریکایی در کتاب فرماندهان، وقتی صدام سخنی را به زبان آورد که جورج بوش پدر ناراحت شده بود، صدام برای عذرخواهی، بندر بن‌سلطان را واسطه کرده بود.

وی افزود: هدف آمریکایی‌ها از این جنگ‌ها، جمهوری اسلامی ایران بود و آنها می‌خواستند با ما مقابله کنند اما وقتی دیدند در این کشور رهبری هوشمند و خردمند به شایستگی وجود دارد و ملت پشت سر رهبری ایستاده‌اند و توان نیروهای مسلح پا در رکاب و آماده را دیدند فهمیدند که نمی‌توانند حریف ایران شوند. 
امیرپوردستان اظهار داشت: آنها با حضور در کشورهای همسایه ما و با اشغال کشورهای شرق و غرب و جنوب ما  و با ناوهای هوایپمابر و بالگرد در جنگ الکترونیکی و سیستم‌های جاسوسی در کشورهای شمالی ما، "استراتژی عملیات بدون تماس" را داشتند و می‌گفتند ما پای میز مذاکره چه می‌خواهیم.

فرمانده نزاجا افزود: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این سیاست‌های آمریکا کوتاه نیامد و ملت پشت سر رهبری ایستاد لذا نیروهای آمریکایی در جنگ‌های منطقه توانشان تحلیل رفت و آمار فرار و خودکشی نظامیان و هزینه‌های اقتصادی‌شان آنها را مجبور به عوض کردن راهبرد خود کرد بنابراین روبه جنگ‌های نیابتی و مشارکتی آوردند.

وی تصریح کرد: امروز داعش در عراق به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق حمایت می‌کند و بوکوحرام نیز به نیابت از آمریکا و اسرائیل در نیجریه این جنایات را صورت می‌دهد و مردم یمن نیز آماج حملات وحشیانه به سردمداری حکام عربستان هستند که متأسفانه به هوش نمی‌آیند. 

امیرپوردستان گفت: ما به عنوان بازوان مسلح نظام وظیفه داریم ظرفیت‌های آمادگی دفاعی خود را در مقابل این تهدیدات افزایش دهیم زیرا ملت از ما انتظار دارند و لشگریان به فرمان خداوند، دژها و قلعه‌های مستحکم کشور و به قول امام علی(ع)، سربازان، دیوار محافظ مردم هستند. 

وی افزود: نیروی دریایی ما در آب‌های بین‌المللی و نیروی هوایی ما با جنگنده‌های خود در آسمان و سیستم‌های پدافندی ما با چشمان مثل عقاب 24 ساعته و نیروی زمینی هم روی زمین اجازه نمی‌دهند که دشمن وارد کشورمان شود.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ملت آسوده بخوابند و بگویند که خدا را شکر این نیروها هستند باید ظرفیت‌های خود را بالا برده و 24 ساعته آماده باشیم. 
امیرپوردستان گفت: ابتدا باید بنیه‌های دانشی و تخصص خود را بالا برده و از راننده تا کسی که پشت سیستم‌های راداری می‌نشیند تا خلبان و کسانی که سلاح بکار می‌گیرند باید علم و کارمان را به شایستگی ارتقا دهیم.

امیرپوردستان اظهار داشت: باید بنیه‌های اعتقادی و ایمانی خود را تقویت کنیم زیرا جنگ‌های آینده "جنگ‌های انسان محور است" البته تجهیزات موثر هستند اما انسان‌ها تصمیم‌گیرنده و تعیین کننده نهایی هستند لذا لازمه آن ارتباط قوی‌تر و مستحکم‌تر با درگاه ربوبی و ائمه اطهار است.

وی افزود: برای اینکه راه را گم نکنیم باید شاخص و میزان و قطب نما داشته باشیم که همان تدابیر نورانی مقام معظم رهبری است برای اینکه به چپ و راست منحرف نشویم و راه را گم نکنیم و این‌ها رموزی است که کمک می‌کند در انجام وظایف سربازی موفق باشیم. 

وی اظهار داشت: امروز یک مأموریت ملی و شرعی و تاریخی برعهده ما است و باید تلاش کنیم این وظایف را به درستی انجام دهیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با ذکر خاطره‌ای از شهید ستوان دوم انشایی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار در هنگام شهادت در پشت بی‌سیم گفت که به امام بگویید "شیاکوه" لرزید اما انشایی نلرزید لذا چنین افرادی پرچم را به دست ما داده‌اند تا ببینند ما چه می‌کنیم و امیدواریم به شایستگی پرچمداری کنیم.  
انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: حضرت ، شجاعانه ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار