ضمن انتقاد شدید از کارشکنی نمایندگان آمریکایی؛

ران پال: کنگره برای برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کند

کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت قانون گذاران تندروی این کشور تلاش دارند تا توافق احتمالی با ایران را برهم زنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی،"ران پال " کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صریحا از تلاش‌های کنگره این کشور علیه مذکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد و گفت قانون گذاران تندرو تلاش دارند تا توافق احتمالی با ایران را برهم زنند.

پال گفت: "نومحافظه کاران تندرو واقعی که خیلی سخت و لجوج هستند،آنها حتی بدون اطلاع از جزئیات چیزی که گروه سازمان ملل روی آن کار می‌کند، نه تنها به آن مخالفت می‌کنند بلکه با هر گونه توافقی مخالف هستند و درباره این موضوع بسیار شفاف هستند."

این سیاستمدار آمریکایی گفت: در حالی که برخی قانونگذاران کنگره دیپلماسی با ایران را تقبیح می‌کنند، در قبال جنبه‌های خشن سیاست خارجی دولت اوباما سکوت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که رئیس جمهوری اقدامی انجام می‌دهد حتی اگر غیرقانونی باشد ولی مورد رضایت کنگره واقع شود، در قبال آن سکوت کرده و اعتراضی نمی‌کنند.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن به کنگره اجازه داده می‌شود تا مفاد توافق هسته‌ای نهایی با تهران را مورد بررسی قرار دهد. این لایحه روز سه شنبه در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با 19 رای موافق در برابر هیچ گونه مخالفتی به تصویب رسید.

پال گفت: «چرا از کشوری که در 10 سال گذشته به تایید آمریکا، اسرائیل و سازمان ملل هیچ مدرکی دال بر ساخت بمب در آن پیدا نشده، مردم را اینقدر می‌ترسانید، ارعاب می‌کنید و به وحشت می‌اندازید. ممکن است دلیل واقعی آن از بین بردن توافق اتمی باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
نمایندگان کنگره و سنای آمریکا عملا نمایندگان رؤیم صهیونیستی هستند . این ها فقر و فلاکت مردم آمریکارا رقم می زنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
بکند!بکند: شما نسل فسیل شدنید ،نسل جدید آمریکائی که میآد ،منطقی رفتار میکنه ،فوقش۵سال،ملتفت نشدی مسترجان ،فوووووووقش.
آخرین اخبار