عبادی: اوضاع در رمادی تحت کنترل است/عبادی: از حمایت ایران برای مبارزه با داعش استقبال می‌کنیم

نخست وزیر عراق از کاهش شمار عناصر داعش در رمادی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العراقیه، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق مقاومت قهرمانانه نیروهای عراقی را در پالایشگاه بیجی ستود. 

وی که در نشست هیات دولت سخن می گفت، افزود: اوضاع در الرمادی تحت کنترل است و شمار عناصر داعش در آن بسیار کم است.

عبادی همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» گفت این کشور از حمایت ایران از عراق برای مبارزه با داعش استقبال می‌کند. 

عبادی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: ما دوست کسانی هستیم که از ما حمایت کنند و به ما در برابر دشمنانمان کمک کنند. 

وی افزود: همانطور که می‌دانید ما از مرزهایی طولانی با ایران برخورداریم. ما از تاریخ و جغرافیای گسترده با ایران و دیگر کشورهای همسایه برخورداریم. در حقیقت ما منافع مشترکی داریم. 

وی ادامه داد: وظیفه من به عنوان نخست وزیر این است که از مردم کشورم و منافع آن‌ها محافظت کنم. اگر ایران از عراق حمایت و پشتیبانی لازم را برای مقابله با داعش فراهم می‌کند، من از این موضوع به خوبی استقبال می‌کنم. اگر عربستان سعودی هم می‌خواهد این کار را انجام دهد، از آن استقبال می‌کنیم.


وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در حالیکه مستشاران آمریکایی به فرماندهان ما در پایگاههای نظامی کمک می‌کنند، مستشاران ایرانی در جبهه‌ها به فرماندهان ما کمک می‌رسانند. اما آن‌ها هرگز نمی‌جنگند و این اجازه به آن‌ها داده نمی‌شود. 

نخست وزیر عراق گفت: «ما این موضوع را به طور شفاف به ایرانی‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر آن‌ها از گروهی به عنوان نماینده خود در عراق استفاده کنند، این نمی‌تواند یک ژست دوستانه باشد. ایرانی‌ها هم چیزی جز این نگفته‌اند. آن‌ها گفته‌اند ما در اینجا هستیم تا به عراقی‌ها در چارچوب دولت ملی آن‌ها کمک کنیم و به استقلال و حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم. ایرانی‌ها به ما اطمینان داده‌اند که از قوانین عراق تبعیت کنند.»

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، رمادی ، عبادی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار