معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تهران ضمن توجه بر روند، سیاسی تاکید می‌کند که در گفت‌وگوهای ملی و روند سیاسی، کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم یمن آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته‌اند.

تلاش‌های تهران برای توقف حملات خشونت‌بار سعودی و جلوگیری از فاجعه انسانی در یمن/  ارسال فوری دارو و انتقال سریع مجروحین اولویت کنونی ایران
"حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اوضاع کنونی در یمن اظهارداشت: تجاوز ٢٧ روزه و بی‌حاصل سعودی علیه مردم مظلوم یمن، نقطه تاریک دیگری در رفتار منطقه‌ای سعودی بشمار می‌رود در حالیکه پایداری و مقاومت مردم صبور یمن به نقطه عطف جدیدی در تحولات منطقه مبدل شده است.

وی تصریح کرد: جنایت و نسل کشی صورت گرفته علیه مردم یمن در تجاوز اخیر آثار سلبی فراوانی را متوجه عربستان سعودی کرده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه یقینا پیروز واقعی این صحنه برای مردم یمن است ، گفت: مشارکت آمریکا در این جنایات صفحه تاریک جدیدی از پرونده امریکا در منطقه را رقم زده است.

امیرعبداللهیان افزود: تهران تلاش‌های خود را برای توقف حملات خشونت بار سعودی و جلوگیری از فاجعه انسانی در یمن بعمل آورده و در کنار مردم یمن خواهد ایستاد و ارسال فوری دارو برای نیازمندان و انتقال سریع مجروحین اولویت کنونی ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تهران ضمن توجه بر روند، سیاسی تاکید می‌کند که در گفت‌وگوهای ملی و روند سیاسی، کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم یمن آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار