باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

طوفان شن یقه آمریکا را در "صحرای طبس" گرفت/ شکست عملیات "هلی‌برن " یانکی‌ها

حمله نظامی آمریکا در اردیبهشت سال 59 در حالی اتفاق افتاد که طوفان شن شکست سختی را به یانکی‌ها در "صحرای طبس" وارد کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ از 22 بهمن 57 و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایالات متحده آمریکا که از حکومت محمدرضا و رضا شاه پهلوی استفاده‌های زیادی برد، نمی‌توانست پیروزی انقلاب را تحمل کند و از همه پتانسیل‌های اقتصادی ، فرهنگی و مالی خود استفاده کرد تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

لذا از اویل انقلاب تاکنون انواع توطئه‌‌ها را به کار گرفت تا به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند که یکی از این اقدامات حمله نظامی به "طبس" بود.

*شرح عملیات طبس

در 13 آبان ماه 58 دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) با توجه به دخالت‌های گسترده آمریکا در امور داخلی و اقدامات ضد انقلابی و ضد امنیت ملی آمریکایی‌ها، تصمیم گرفتند تا جاسوسان را در سفارت آمریکا دستگیر کنند که در این راستا تسخیر لانه جاسوسی و ده‌ها جاسوس دستگیر شدند.


طوفان شن یقه آمریکا را در



*دستور جیمی کارتر چه بود؟

پس از این اتفاق دولت مردان آمریکایی که می‌دانستند اگر این جاسوسان سخن بگویند بسیار متضرر خواهند شد، به اسم آزاد سازی دیپلمات‌ها، طرح نظامی با نام عملیات "دلتا فورس" یا نام دیگر آن "پنجه عقاب" را انجام دادند تا بتوانند به اصطلاح دیپلمات‌های خود را آزاد کنند.

در این اقدام در فروردین ماه "جیمی کارتر" دستور اقدام نظامی را صادر کرد و در غروب 4 اردیبهشت 59 عملیات نظامی انجام گرفت.


طوفان شن یقه آمریکا را در


**نیروهای ویژه "دلتا"

نیروهای ویژه آمریکایی دلتا که با توجه به شرایط کویری منطقه "طبس" به صورت ویژه 150 روز در منطقه "آریزونا" دوره دیده بودند، برای انجام عملیات در شامگاه 4 اردیبهشت آماده شدند و با 6 فروند هواپیما و 6 هلی کوپتر که هواپیماهای   Ch53 و  C130 در بین آن‌ها دیده می‌شد، عملیات را آغاز کردند و در حوالی منطقه "راور کرمان" زمین گیر شدند و در "صحرای طبس" طوفان شن که نماد نفرین ملت آزاد ایران بود، یقه آمریکا را گرفت و با تلفاتی که داشتند، دستور عقب گرد توسط "جیمی کارتر"  صادر شده که یک شکست مفتضحانه در تاریخ ایالات متحده آمریکا ضبط شده که ده‌ها کماندو با تجهیزات انبوه نتوانستند یک عملیات ساده را انجام دهند.


طوفان شن یقه آمریکا را در

طوفان شن یقه آمریکا را در


**پس از واقعه طبس موضع آمریکا چه بود؟

پس از این اتفاق شیب دشمنی دولت مردان آمریکا با ایران شدت یافت و پس از آن توطئه‌های مختلفی توسط آمریکا از جمله تهدیه به حمله نظامی، محاسره اقتصادی، تحمیل جنگ 8 ساله با پشتیبانی همه جانبه از "صدام حسین"، تهدید به حمله نظامی با "بمب اتمی" و "بمب‌های سنگر شکن"، ایجاد جنگ‌های نیابتی و فتنه انگیزی داخلی، اقدام علیه امنیت ملی و تجهیز تروریست‌های وابسته به استکبار از جمله این اقدامات بوده که تا کنون همه آن‌ها با شکست مواجه شده است.

آمریکا همواره در 36 سال گذشته گزینه حمله نظامی را مطرح کرده که این موضوع از زبان دولت مردان ارشد آمریکایی چه "دموکرات" و چه "جمهوری خواه" مطرح گردیده است که باید به آمریکایی‌ها گفت "ای یانکی‌ها از واقعه "طبس" عبرت بگیرد"، ضمن اینکه جمهوری اسلامی توان مقابله با هرگونه تهدیدی را به صورت بالقوه و بالفعل دارد.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار