رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:

تشکیل کمیسیون تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در اتاق تهران/ انتظارهای بخش خصوصی از دولت

خوانساری با تأکید بر اینکه امیدی در سرمایه‌گذاران خارجی جهت انجام سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده گفت: در این راستا بخش خصوصی می‌تواند مؤثر عمل کند و در همین جهت، کمیسیونی در اتاق بازرگانی تهران جهت تسهیل سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

تشکیل کمیسیون تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در اتاق تهران/ انتظارهای بخش خصوصی از دولتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران صبح امروز در اولین جلسه دوره هشتم هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در اقتصاد کشور وجود داشته گفت: خوشبختانه اتاق بازرگانی توانست از این دغدغه پر فراز و نشیب عبور کند و تحولی را ایجاد نماید.

وی افزود: در سال‌های گذشته خروج از رکود اقتصادی از مهم‌ترین اقداماتی بود که صورت گرفت و اتاق بازرگانی نیز در این بین سهم بسزایی داشت.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش کشاورزی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن تهرانُ گفت: این قدم مهمی است و قطعا وظیفه اتاق در این بخش سنگین‌تر خواهد شد.

خوانساری تصریح کرد: دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران در شرایطی شروع به کار کرد که خوشبختانه نابسامانی در اقتصاد کشور نداریم و ابرهای بحران ‌ساز در اقتصاد کشور در حال دور شدن هستند و تک تک آحاد مردم امید به آینده پیدا کرده‌اند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران نجات اقتصاد کشور باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: مصمم هستیم که با تلاش بیشتر این وظیفه بزرگ را به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تفاهم‌نامه لوزان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه لوزان به عنوان اولین قدم در راه توافق نهایی است نیز با این تفاهم‌نامه امید زیادی در بخش خصوصی به وجود آمد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که دولت در بخش خصوصی راه خروج از رکود را دنبال کند و در سال 94 نیز شاهد رشد اقتصادی مثبتی باشیم.

وی ادامه داد:‌ امیدواریم پس از سالیان سال بتوانیم به بازارهای جهانی دسترسی بیابیم و در این راستا مسئولیت اتاق بازرگانی سنگین خواهد بود و با یک نگاه علمی اتاق به این مسئله می‌پردازد.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: به دنبال این هستیم که کمیسیون تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی تشکیل شود تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی تهران تنها متعلق به 40 نفر نماینده بخش خصوصی و 20 نفر نماینده دولت نیست، گفت: اتاق بازرگانی متعلق همه فعالان بخش خصوصی است.

وی با تأکید بر اینکه امیدی در سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه‌گذاری ایجاد شده گفت: در این راستا بخش خصوصی می‌تواند بهتر عمل نماید و با برداشتن تحریم‌ها نیاز به گروه‌های خبره است که زمینه را جهت تسهیل سرمایه‌گذاری آماده کند و قطعا در این راستا اتاق بخشی را ایجاد می‌کند تا این زمینه را تسریع کند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: نمایندگان بخش خصوصی می‌توانند در کنار دولت کمک کنند و انتظار ما این است که دولت نیز در جهت بهبود فضای کسب و کار کمک نماید.

وی تأکید کرد: لازم است که در این راستا تمام فعالان حضوری جدی در اتاق داشته باشند تا شاهد تحول اساسی باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.