اختصاص 2400 ميليارد ريال براي خط دوم راه آهن اهواز- انديمشک

مديرکل راه آهن جنوب گفت: دو هزار و 400 ميليارد ريال اعتبار براي خط آهن دوم اهواز - انديمشک اختصاص يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالکريم درويش زاده امروز با اشاره به شروع عمليات زيرسازي اين مسير 140 کيلومتري از سمت ايستگاه سبزآب به هفت تپه  و  از هفت تپه  به سمت اهواز در مرحله اول گفت: دو کارگاه يکي در مسير اهواز -  انديمشک  و ديگري ايستگاه آهودشت به اين منظور فعاليت خواهند داشت که هم اينک کارگاه سبزآب در سه بلاک (فاصله بين دو ايستگاه) کار خود را شروع کرد و ايستگاه ديگر هم در مرحله تجهيز قرار دارد.

وي افزود: اين عمليات دو ساله است و با احداث اين خط ظرفيت جابجايي مسافر و بار در محور ريلي اهواز - انديمشک دو برابر خواهد شد.

مديرکل راه آهن جنوب  گفت: عمليات دو خطه کردن خط آهن اهواز - انديمشک تا پايان سال 1395 به پايان مي رسد و در مرحله نخست عمليات دو خطه کردن اهواز - بندر امام ،  از سال 1393 آغاز شد و ساير مسيرها هم در مراحل بعدي و به تدريج دو خطه مي شود.

وي گفت: در خط نخست اين محور هم اينک پنج قطار مسافري در رفت  و پنج رام ديگر در برگشت مسافر جابجا مي کنند که  ظرفيت جابجايي روزانه آن به همراه چهار رام قطار ريل باس افزون بر هشت هزار نفر است.

مديرکل راه آهن جنوب از جمله کالاها و اقلامي که در اين مسير جابجا مي شود  به  مازوت ،  پودر سنگ ،  سنگ آهن ، گندم ، جو ، ذرت ،  ورق آهن و  لوله اشاره کرد و افزود: 10رام قطار باري هم در اين مسير تردد دارند که روزانه به طور متوسط 30 هزار تن بار را جابجا مي کنند.

طول خطوط اصلي راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعي آن240کيلومتر است.

خوزستان 6 درصد شبکه ريلي کشور را در خود جاي داده است و از نظر طول خط ، رتبه هشت کشور را به خود اختصاص مي دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه آهن ، ریل ، جاده ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار