معاون اول ريیس جمهور:

بحران دارو نداریم/آماده شنیدن انتقادهای منصفانه از طرح تحول سلامت هستیم

دکتر جهانگیری با اشاره به رضایت‌مندی بیش از 90 درصدی طرح تحول سلامت در کشور گفت: این طرح پیروزمندانه پیشرفته و استمرار آن جزو بحث‌های قطعی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران درحاشیه مراسم همایش ملی سلامت در سالن همايش‌هاي رازي افزود: طرح تحول سلامت از لحظه آغاز تاكنون در ارتقا کیفی و کمی سلامت کشور امتحان خود را به خوبی پس داده است و نمونه بارز آن این است که علی رغم مشکلات بسیار فراوان درزمینه وضعیت درمان و بهداشت کشورمان که دستاورد سال‌های گذشته است مهمترین مبحث دراین زمینه که بحث تامین دارو بود از سال گذشته تا کنون خوشبختانه حل شده است.

وي بيان داشت: در حال حاضر دیگر بحران داروی نداریم و ازسویی مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت ساماندهی جدی وضعیت بیمارستان‌های کشور بود.

معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: هم‌اکنون از لحظه اجرای طرح تحول تاکنون خوشبختانهموج نارضایتی از بین‌رفته است.

جهانگيري خاطرنشان كرد: هم‌اکنون می‌توان با جدیت گفت دیگر هیچ  فردي در قالب طرح تحول از چتر حمایتی بیمه‌ها بی‌بهره نیست و نمونه‌ بارز آن بیمه شدن 8 میلیون ایرانی همزمان با اجرای طرح تحول سلامت است. 

*نباید بخش خصوصی در طرح تحول احساس آسیب کند 

وي با تاکید بر اینکه طی یکی دو سال اخیر بخش خصوصی به طور جدی انگیزه ورود به چرخه بهداشت و درمان کشور را پیدا کرده است، افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت نباید برای این بخش موجب ایجاد نوعی احساس آسیب و یا خسارت کند و باید تمام فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران سلامت در قالب طرح تحول به همکاری با دولت روی آورند و ما با اعلام حمایت از این افراد در راستای ارتقای سلامت همه مباحث مالیشان را دنبال می‌کنیم و باید این رضایتمندی و امنیت خاطر تا جایی افزایش یابد که زمینه را برای ایجادبخش های خصوصی دیگری نیز در  دولت ودر نظام سلامت فراهم آوریم.

معاون اول رييس جمهور خاطرنشان كرد: یکی دیگر از مشکلات در راستای طرح تحول عدم توازن درمناطق مختلف کشور بوده که خوشبختانه با گسترش چشمگیر شبکه‌های بهداشت این توازن در حوزه بهداشت کشور حل شده اما باید عدالت در سایر خدمات درمانی به طور رایگان و متوازن در کل کشور به طور کامل نیز گسترش یابد.

جهانگیری گفت: در حال حاضر با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه جهان غرب و اروپا علیه ایران کنترل هزینه‌ها و بحث مالی دغدغه‌ای جدی در نظام سلامت کشور است که با قرار گیری آن در راس اولویت‌های دولت هم‌اکنون بخش‌های ویژه‌ای از بودجه دولت صرف نظام سلامت کشورمی‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار