نایب رییس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولید کالای با کیفیت لازمه برند سازی/ موفقیت در بازارهای جهانی در پی پرهیز از صادرات فله‌ای

لاهوتی گفت:ایران در تولید کالاهایی مانند پسته، فرش و زعفران بهترین نوع محصول را در اختیار دارد که باید در این بخش برند سازی مناسبی صورت گیرد و صادرات از حالت فله‌ای خارج شود .

محمد لاهوتی، نایب رئیس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت برند سازی در اقتصاد کشور گفت: برای موفقیت یک برند در کشور تولیدات ما باید مرغوب، با کیفیت ومطابق با استاندارد جهانی باشد.

وی افزود: در کشور ما اکثر تولیدات توسط شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود در حالی که اگر تبدیل به هلدینگ‌های بزرگ شوند و همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند پس از رسیدن به کیفیت مرغوب می‌‌توانند در زمینه برند سازی موفق عمل کنند.

لاهوتی با اشاره به برند صادراتی گفت: در دنیا از سالهای گذشته برند‌های معروف و مشهور فعالیت‌های خود را آغاز کرده و هنوز هم در حال فعالیت هستند،لذا برای ورود به بازار‌های جهانی باید بر کالاهایی که پتانسیل و ظرفیت بالایی داریم تمرکز نماییم.

نایب رئیس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: ایران در تولید کالاهایی مانند پسته، فرش و زعفران بهترین نوع محصول را در اختیار دارد که باید در این بخش برند سازی مناسبی صورت گیرد و صادرات از حالت فله‌ای خارج شود .

به گفته‌ی لاهوتی، باید جهت صادرات بسته‌بندی مناسب نیز درنظر گرفته شود.

نایب ریس کنفدراسیون صادرات با اشاره به نقش دولت دربرند سازی گفت:با توجه به اینکه دولت نقش سیاستگذاری را دارد و می تواد حمایت های لازم را انجام دهد لذا در بخش آموزش و تشویق واحد های کوچک و ادغام و تبدیل واحد ای بزرگ می تواند موثرتر عمل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاهوتی ، صادرات ، واردات ، برند ، فله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار