سفیر ایران در اتریش: مشکلات و بحران‌های منطقه‌ای با تهدید و جنگ حل نمی‌شوند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش طی سخنانی که در حضور برخی از مقام‌های این کشور ایراد کرد همکاری های بین المللی را تنها راه برای فائق آمدن بر مشکلات جهانی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، سن تاجیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در مراسمی که به مناسبت هفتادمین سالگرد تشکیل جمهوری دوم اتریش بعد از پایان جنگ جهانی دوم در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد، ضمن یادآوری این روز مهم برای مردم اتریش، گفت : واقعیت آن است که در هر کجای این جهان که نابسامانی پدید آید، نمی توان گفت که بقیه از آن بی نصیب می مانند و به همین دلیل است که همه باید تلاش کنند تا صلح و ثبات برای همه جهان باشد؛ هیچ کشوری به جنگ تهدید نشود؛ و تصور نشود که مشکلات و بحران های منطقه ای و بین المللی را می توان با دست یازیدن به جنگ و حربه های زور و تهدید بسامان کرد.

تاجیک همچنین با یادآوری روابط دوستانه و ممتاز ایران و اتریش تاکید کرد: خوشبختانه روابط بسیار دیرینه ایران واتریش همواره با همکاری و همفکری در برقراری صلح و ثبات و آرامش برای همه همراه بوده است. ما سال گذشته یک صد و سی امین سالگرد تاسیس سفارت ایران در وین را جشن گرفتیم و در همان ایام وین میزبان خوبی  برای مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 بوده است. دولت و ملت ایران همواره خواهان تعمیق و گسترش صلح و ثبات و روابط دوستانه بوده و خواهند بود.

در این مراسم آقای ورنر فاسل آبند وزیر سابق دفاع اتریش و رئیس انجمن دوستی ایران و اتریش نیز در سخنانی با ابراز خوشحالی از برگزاری این مراسم در اقامتگاه سفیر ایران در اتریش گفت :  ایران یک کشور با فرهنگ و صلح دوست است و پیوند بین دو ملت سابقه ای پانصد ساله دارد و روابط خوب میان دو کشور در سال های  اخیر هم همیشه بر قرار بود است .


سفیر ایران در اتریش : مشکلات و بحران های منطقه ای با تهدید و جنگ حل نمی شوند

خانم کوبالد شهردار منطقه 13 وین نیز طی سخنانی ضمن تشکر از سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش برای فراهم نمودن برگزاری این مراسم گفت : برای من افتخار بس بزرگی است که در بخش کوچکی از  خاک کشوری بزرگ و با فرهنگ ایستاده ام که همواره روابط و مناسبات خوبی با اتریش داشته است. امیدوارم این روابط و همکاری ها در آینده بیشتر و عمیق تر شوند.

گفتنی است اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر وین می باشد که هفتاد سال پیش (در سال 1945) و پس از پایان جنگ جهانی دوم، دولتمردان و روسای احزاب سیاسی اتریش مذاکرات برای تشکیل جمهوری دوم اتریش را در آنجا انجام دادند و توافق نامه تشکیل همین دولت نیز در آنجا به امضا رسید. امسال با توجه به هفتادمین سالگرد امضای این توافق نامه ، مراسمی با همکاری شهرداری منطقه 13 وین سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش و با حضور جمعی از مدیران وزارت خارجه اتریش ، و مقام های شهری و بیش از یک صد نفر از شهروندان وینی در اقامتگاه مورد اشاره برگزار شد. در پایان این مراسم ضمن رونمایی از تمبر یادبود، درختی به نشانه دوستی دو ملت توسط خانم شهردار و رئیس انجمن دوستی در حیاط اقامتگاه غرس شد. 




انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، اتریش ، تاجیک ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار