فوق تخصص شبکیه چشم:

15 درصد ترومای بیمارستان فارابی کودکان هستند

طباطبایی گفت: 10 تا 15 درصد مراجعین به درمانگاه‌های اورژانس بیمارستان فارابی را در زمینه تروما کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، علی طباطبایی، فوق تخصص شبکیه چشم در نشست خبری بیست‌و یکمین سمینار سالیانه فارابی که صبح امروز برگزار شد، گفت: 10 تا 15 درصد مراجعین به درمانگاه‌های اورژانس بیمارستان فارابی را در زمینه تروما را کودکان تشکیل می‌دهند البته حوادث ترومای کودکان در خانه اتفاق می‌افتد و کمتر در مدرسه اتفاق می‌افتد، گاهی اسباب بازی‌های کودکان، وسایل نوک تیز و برنده چون کارد‌های میوه خوردی و سیخ کباب سبب ترومای نافذ در کودکان می‌شود.

وی افزود: خراشیدگی‌های سطحی چشم کودکان را به دلیل برخورد ناخن با این عضو به وجود می‌آید را می‌توان با بستن کوتاه مدت آن بهبود بخشید، همچنین مصرف قطره آنتی بیوتیک نیز به بهبود آن کمک می‌کند.

فوق تخصص شبکیه چشم عنوان کرد: در صورتیکه در اثر ضربه به چشم لک وسیعی در آن به وجود بیاید، فرد به پیوند قرینه نیاز دارد البته شانس این عمل در بین کودکان بالا است.

طباطیایی، تصریح کرد: در صورتیکه به مردمک چشم فرد آسیب وارد شود، اختلال در دید فرد به وجود می‌آید و اگر این ضربه در ناحیه عدسی چشم باشد، آب مروارید ایجاد می‌شود و ابتلا به این بیماری کاهش دید را به همراه دارد.

وی، در خصوص میزان تخلیه چشم در هنگام تروما بیان کرد: مواردی که چشم پس از حوادث تروما تخلیه شود، بسیار کم است، از بین 10 تا 15 درصد حوادث ترومای چشم کودکان، در 10 درصد موارد به آسیب سطحی چشم وارد می‌شود و تنها 5 درصد آن به جراحی و بستری نیاز دارد. گاهی ترومای کند برای کودکان به اثر اصابت مشت یا برخورد با دستگیره اتفاق می‌افتد و 20 تا 30 درصد مراجعه کنندگان به چشم پزشکی بیمارستان فارابی را ترومای بزرگسالان تشکیل می‌دهد این تروما بر اثر تصادفات، حوادث محیط کار و دعوا رخ می‌دهد. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار