کارشناسان اقتصادي:

اوکراين بدترين عملکرد اقتصادي را امسال داشته است

برخي کارشناسان مسائل اقتصادي مي گويد اوکراين از نظر اقتصادي بدترين عملکرد را در سال 2015 در جهان داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،اوکراين از زماني که به استقلال دست يافته يعني از سال 1991 تاکنون سابقه نداشته است که با چنين بحران سختي از نظر اقتصادي و سياسي مواجه شود. اقتصاد اين کشور از اين سال تاکنون در رکود بسر مي برد.

اگرچه اين کشور روند خصوصي سازي شرکت هاي دولتي را آغاز کرده است و قواعد اقتصاد بازار آزاد را پياده کرده است اما اين کشور هنوز از شر فساد اداري و مالي روزافزون رها نشده است .گريونا،واحد پول ملي اوکراين، به شدت ارزش خود را در برابر ديگر ارزهاي معتبر جهان از دست داده است.کاهش ارزش پول ملي اين کشور نيز باعث افزايش تورم شده است.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از واشنگتن، رابرت وارد مدير بخش تحليلي روزنامه Economic Intelligence Unit در حساب کاربري خود در شبکه اجتماعي توييتر نوشت اوکراين در سال 2015 بدترين عملکرد را داشته و اين چيزي است که کارشناسان هفته نامه اقتصادي اکونويست انگليس نيز بر آن تاکيد کرده اند. اقتصاد اوکراين در سال 2015 بيشترين کاهش در ميان ديگر کشورهاي جهان داشته است.
 دو کشور عضو گروه بريکس؛ ونزوئلا، اوکراين ، قبرس و يونان نيز از نظر اقتصادي در سال 2015 عملکرد خوبي نداشته اند. 

کارشناسان بانک مورگان استانلي پيش بيني کرده اند رشد اقتصادي اوکراين تا پايان امسال به ميزان شش و سه دهم درصد کاهش خواهد يافت و ميزان تورم نيز در آن به 44 و شش دهم درصد خواهد رسيد.

بانک جهاني نيز پيش بيني کرده است رشد اقتصادي اوکراين امسال هفت و نيم درصد کاهش خواهد يافت و نرخ تورم نيز به 30درصد خواهد رسيد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار