تولیت حوزه امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار باشگاه مطرح کرد:

اجرای نظام پژوهشی محور در حوزه امام رضا(ع) در سال جدید/ تحقیق و پژوهش ملاک ارزیابی نظام پرورش معال

حجت الاسلام علی اکبر رشاد گفت: در نظام آموزش پژوهش محور ملاک نمره نبوده و هدف اجرای تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام شیخ علی اکبر رشاد در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: حوزه علمیه امام رضا از سال آینده نظام آموزشی پرورش معال با تکیه بر پژوهش و تحقیق اجرا شده که این نظام در مقابل روش آموزش فعال رایج در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و متأسفانه در حوزه علمیه دایر است اجرا می‌شود.

وی افزود: نظام علمی پرورش معال، استعداد محور بوده و قابلیت‌های تعبد، علمیت، مهارت و اخلاق در آن پرورده می‌شود.


تولیت حوزه علمیه امام رضا ابراز داشت: در نظام آموزش محور اگر فرد حافظه و استعداد بالایی داشته باشد در شب امتحان با خواندن دروس معدل بالایی می‌گیرد اما در نظام پژوهش محور نمره ملاک نبوده و تحقیق و پژوهش طلبه در اولویت ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مشکلات حوزه‌های علمیه موقوفه با سازمان اوقاف، تصریح کرد: سازمان اوقاف یک بخشی از اجاره حوزه‌های علمیه موقوفه را گرفته و در اختیار آن حوزه  نمی‌دهد و بنابر این طی جلساتی که اینجانب با سازمان اوقاف داشتم به یک سری تفاهم نامه‌هایی دست پیدا کرده و قرار است در آینده جلسه‌ای بین مدیران حوزه‌های علمیه استان و سازمان اوقاف گذاشته تا ان شاء الله همه مشکلات حل شود.

حجت الاسلام شیخ علی اکبر رشاد در پایان خاطر نشان کرد: نظام آموزش حوزه امام رضا به علت اینکه در دست بنده است از سال آینده تغییر خواهد کرد اما اجرای این نظام برای سایر حوزه‌های علمیه استان تهران الزامی نداشته و به حوزه‌هایی که ظرفیت و توان انجام این نظام آموزشی را دارند پیشنهاد اجرای این روش را داده‌ام.

انتهای پیام/

برچسب ها: استعداد ، آموزش ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار