مشروح/ باهنر در نشست خبری:

هیچ اتهامی به نماینده‌هایی که از رحیمی پول گرفته‌اند وارد نیست/ دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی کرمانی در هفته آینده

دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخلی فرهنگ‌سازی است خصوصا در شرایطی که همه خانواده های ما از معضل بیکاری رنج می برند.

یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخلی فرهنگسازی است
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران "محمدرضا باهنر" دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: ماه رجب ماه عحیبی است و ایام و لیالی مهمی در این ماه وجود دارد که امیدوارم بتوانیم نهایت استفاده را از این ماه داشته باشیم و با آمادگی بیشتر به استقبال ماه شعبان و رمضان برویم.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته مناسبت بزرگداشت شهادت آیت‌الله مطهری را داشتیم که هم روز معلم و هم روز کارگر بود ادامه داد: در رابطه با این روز مقام معظم رهبری، بیانات مهمی را مبتنی بر حمایت از تولید داخلی توسط حاکمیت و مسئولان فرمودند.

باهنر افزود: یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخلی فرهنگ‌سازی است خصوصا در شرایطی که همه خانواده‌های ما از معضل بیکاری رنج می‌برند.

باهنر گفت: تنها راه برون رفت از این مقوله این است که ما فرهنگ کار و فرهنگ مصرف را عوض کنیم وباید با همه وجودمان حس کنیم که با هر کالای خارجی که مصرف می‌کنیم از ایجاد یک فرصت شغلی در کشور جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته برخی از کالاها در کشور تولید نمی‌شوند اما باید تراز بازرگانی ما به شدت مثبت شود. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در حال حاضر صادرات کالاهای غیرنفتی به صنایع پتروشیمی باز می‌گردد که امیدوارم به غیر از نفت و گاز ما بتوانیم کالاهای غیرنفتی‌مان را به یک نقطه صفر برسانیم و این‌ها تنها راه برون رفت از واردات است.

باهنر با بیان اینکه هر سال شعار حمایت از معلم‌ها را می‌دهیم تصریح کرد: در حقیقت آن مقدار که باید به معلمان رسیدگی شود انجام نمی‌شود و رسیدگی به آنها باید به گونه‌ای باشد که دوغ و دوشاب باهم مساوی نباشند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین  افزود: آنهایی که تلاش می‌کنند و به وظیفه خود عمل می‌کنند باید مورد تشویق بیشتری قرار گیرند تا نیروهای نخبه و سالم و متقی جذب شوند و آموزش و پرورش نقش مهمی را در این زمینه دارد. 

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند وحدت اصول‌گرایان را چگونه ارزیابی می‌کنید اظهار کرد: سیاست‌های ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری این است که وحدت را در بین اصول‌گرایان به حداکثر برسانیم و وحدتی که ما از آن صحبت می‌کنیم قطعا یک ایدئولوژی نخواهد بود و ما برای رسیدن به یک هدف مشترک نیاز به ائتلاف داریم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور پیشین ایران یعنی احمدی‌نژاد و اطرافیانش قصد ورود به انتخابات را دارند گفت: گروه‌هایی که با احمدی نژاد همراه بودند هم اکنون یک شخصیت حقوقی واحد ندارند و افرادی بودند که در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد با وی مشکل پید کردند و در دوره دولت نهم از وی جدا شدند. اما عده‌ای تا پایان دولت نهم با وی همراهی کردند اما هم اکنون با وی ارتباط ندارند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: برخی از اطرافیان احمدی‌نژاد هم اکنون با وی ارتباط دارند و نمی‌توان اطرافیان احمدی‌نژاد را یکجا دید و این‌ها به چند طیف تقسیم می‌شوند و کسانی که هم اکنون با وی ارتباط دارند نیز یک مجموعه واحد را تشکیل نمی‌دهند.

باهنر افزود: ما در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دو خط قرمز داریم یکی فتنه است و دیگری انحراف و از این دو خط قرمز حراست می‌کنیم و نمی‌گذاریم این دو جریان وارد وحدت با اصول‌گرایان شوند.

هیچ اتهامی به نماینده‌هایی که از رحیمی پول گرفته‌اند وارد نیست 

وی  در پاسخ به این سوال که آیا شما اجازه نمی‌دهید اسامی کسانی که از رحیمی معاون احمدی‌نژاد پول گرفته‌اند منتشر شود گفت: بنده مانع افشای اسامی نیستم اما معتقدم افشای اسامی چاره‌ساز نیست و عموما نماینده‌ها هزینه‌های انتخاباتی خود را متقبل می‌شوند اما عده‌ای از کمک‌های دیگران استفاده می‌کنند. کاندیداها چه آنهایی که انتخاب می‌شوند و چه آنهایی که انتخاب نمی‌شوند هزینه‌های زیادی برای انتخابات می‌کنند و چاره‌ای ندارند تا این هزینه‌ها را از جاهای مختلفی تأمین کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: باید بگویم اینکه رحیمی به برخی پول داده و به آنها کمک کرده مسئله مهمی نیست چون‌که مبلغی که وی به این 170 نماینده داده 5 میلیون تومان بوده است و این در مقابل هزینه‌های انتخاباتی رقم ناچیزی است و مسئله‌ای را ایجاد نخواهد کرد و به نماینده‌هایی که از رحیمی پول گرفته‌اند هیچ اتهامی وارد نیست.

باهنر افزود: عزیزانی که از کسی کمک می‌گیرند باید دقت کنند که آن پول پول کثیف نباشد و این 170 نماینده در کنار آن 20 هزار نفر دیگر که در انتخابات شرکت کرده بودند از اتهام مبرا هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نشست‌هایی برای وحدت اصول‌گرایان اتفاق افتاده است و یا اینکه این نشست‌ها چه تأثیری می‌تواند داشته باشد ادامه داد: اگر بخواهد ائتلافی انجام شود باید گفت‌وگوهایی صورت بگیرد و هم اکنون رفت و آمدهایی وجود دارد و برخی از این رفت‌و آمدها رسانه‌ای شده و برخی رسانه‌ای نشده است. جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری مذاکرات مستقیم نداشته‌اند و در مورد ائتلاف علاقمندیم که جامعتین محور و میزبان باشد و فعالان جریان اصول‌گرایی را دعوت کرده و به یک مرام‌نامه و اساسنامه مشخص تأکید کند. 

دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی کرمانی در هفته آینده

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در این هفته قرار بود جلسه‌ای را آیت‌الله موحدی کرمانی داشته باشند اما در دقایق آخر این جلسه به دلیل مشغله وی ملقا شد و قرار بر این است که در هفته آینده جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی کرمانی دیدار و گفت‌وگو کنند.

باهنر افزود: در انتخابات‌ها برخی شروع به بداخلاقی می‌کنند اما نباید این بداخلاقی‌ها را ادامه داد و انتخابات از آنجایی که شور و نشاط بوجود می‌آورد مثبت است.

وی گفت: در سال جاری دو انتخابات همزمان داریم؛ یکی انتخابات مجلس خبرگان و دیگری مجلس شورای اسلامی و این دو انتخابات شادابی و نشاط و طراوت در جامعه ایجاد می‌کند واین بداخلاقی‌ها فضا را کدر خواهد کرد. این بگم‌ بگم‌هایی که جدیدا مطرح شده است رفتار درستی نیست و نباید آن را تکرار کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طیف لاریجانی با طیف دولت ائتلاف خواهد کرد گفت: بنده هنوز یک تشکیلات انتخاباتی مشخص از سوی دولت نمی‌شناسم و اینکه افرادی از دولت در حزب‌های متبوعشان حضور پیدا می‌کنند اشکالی ندارد. به طور مثال، نوبخت قبل از حضور در دولت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه بود و اینکه وی در این حزب حضور پیدا کند و به سخنرانی بپردازد اشکالی ندارد. اما دولت فعلا حزب مشخصی ندارد و اعتدالیون هنوز دارای یک شخصیت حقوقی مشخص نیستند.

باهنر خاطر نشان کرد: هم اکنون حزبی به اسم حزب اعتدالیون نداریم و حزب اعتدال و توسعه از گذشته بوده است و نمی‌توان آن را حزب اعتدالیون دانست.

وی تصریح کرد: طیف لاریجانی در فراکسیون رهروان ولایت در مجلس وجود دارد و بنده نیز عضو این فراکسیون هستم، این فراکسیون دارای جایگاه مهمی در مجلس است، اما لاریجانی فعلا حزبی ندارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در زمان انتخابات اشخاص وارد این پروسه می‌شوند و بعضا اشخاصی حقیقی و یا جمعی و گروهی هستند و بعد از انتخابات فعالیتشان را تمام می‌کنند و این درست نیست باید افراد بعد از انتخابات نیز فعالیت خود را ادامه دهند.


باهنر ادامه داد: مذکرات و  رفت‌ و آمدها بین اصول‌گرایان در جهت اتحاد و چشم‌انداز ما ائتلاف صددرصدی ولی به این قله نخواهیم رسید و سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم به آن نزدیک شویم. 


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات آتی لیست مستقلی خواهید داشت افزود: در تهران همواره دو لیست وجود داشته است و در این دوره نیز احتمالا دو جبهه لیست خواهند داشت، یک لیست توسط اعتدالیون ارائه خواهد شد و لیست دیگر قطعا متعلق به اصول‌گرایان خواهد بود. 

باهنر در رابطه با اعمال تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها یک رفتار ظالمانه ضد بشری بوده که توسط کشورهای 1+5 به ملت ایران تحمیل شده است هرچند در زمان تحریم‌ها اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار گرفته است اما بعضی‌ها در دور زدن تحریم‌ها به نظام کمک کردند و ما حرفمان این است که اگر تحریم‌ها برداشته شود باید روابط اقتصادی مجدد به زمان قبل بازگردد و این گونه نباشد که یک عده با تولید داخل کشور مخالفت کنند و بگویند چون تحریم‌ها برداشته شده باید سیر واردات ما سنگین‌تر شود. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت و مجلس باید طرحشان آماده باشد که اگر تحریم‌ها برداشته شد بتوانند اقتصاد را مدیریت کنند تا آثار تحریم‌ها مادام نماند.

وی با اشاره به مزیت طرح استانی شدن انتخابات افزود: من جزء طراحان این طرح نبودم اما آنها دو هدف داشتند اول اینکه انتخابات باید به سوی حزبی شدن برود که من هم موافق این مسئله هستم.

با هنر در عین حال ادامه داد: من به عنوان کسی که تجربه بیشتری در مجلس دارم می‌گویم که اگر یک نماینده دوره‌هایش در مجلس تکرار شود برای مجلس بهتر است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: طرح استانی شدن انتخابات سبب می‌شود که آدم‌های مشهورتر و ملی‌تر برای ورود به مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند و همچنین سطح کار نمایندگان بالاتر می‌آید.

وی با اشاره به دیگر فواید این طرح افزود: اگر نماینده استانی شود به غیر از اینکه 500 نامه برای 500 بیکار بنویسد به فکر ایجاد یک بنگاه برای اشتغال می‌افتد در واقع به دنبال کارهای موثرتر می‌رود و همچنین نماینده‌ها وقتشان آزاد می‌شود و می‌توانند بهتر و کارآمدتر از قبل به امور مجلس بپردازند.

با هنر با بیان اینکه حدود نیمه خرداد ماه طرح استانی شدن انتخابات تصویب یا منتفی می‌شود گفت: در حال حاضر 80 درصد از  وقت نماینده‌ها برای پاسخگویی به ارباب رجوع صرف می‌شود که جزو وظایف قانونی آنها نیست از سوی دیگر ارتباط مردم با نمایندگان یک سرمایه مردمی است و نباید آن را از دست داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتشار فکت‌شیت افزود: انتشار فکت‌شیت برای طرف مقابل تعهدی ایجاد نمی‌کند و معمولا این فکت‌شیت منتشر می‌شود تا طرف‌های مقابل بدانند که چقدر ذهن‌هایشان بهم نزدیک یا دور است. 
 
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا دبیرکل جامعتین با دیدار آقای یزدی مخالفت کرده‌اند گفت: من بعید می‌دانم که کسی با نشست آیت‌الله یزدی مخالفتی داشته باشد.

با هنر با اشاره به پیوستن به پروتکل الحاقی تصریح کرد: پیوستن جمهوری اسلامی به پروتکل الحاقی حتما باید توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و در رابطه با تفاوت میان تصمیم مجلس و دولت باید بگویم که دولت‌ها می‌توانند موقتا به پروتکل الحاقی بپیوندد اما اگر مجلس تصویب کند این پیوستن دائمی خواهد بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در عین حال گفت: پیوستن به پروتکل الحاقی آخر جلسه است یعنی زمانی که مطمئن شویم طرف مقابل به تعهداتش پایبند است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه یک واهمه‌ای میان اصول‌گرایان برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات وجود دارد افزود: ما می‌گوییم کاندیداهای انتخاباتی باید کسانی باشند ضمن اینکه صالح هستند بتوانند رأی هم از مردم بگیرند.

با هنر گفت:  شرط لازم ورود به مجلس رأی مردم است ما آدم صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم و حتی همان وزیر هم زمانی می‌تواند وزیر شود که باید از مجلس رأی بگیرد ما مشکلی با دوستان پایداری نداریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: به هر حال انتخابات رقابت، دلهره و دلواپسی دارد چرا که هنگامی دو تیم به وسط زمین بازی هم می‌روند نگران هستند و طبیعی است که این حالت‌ها اصلاح‌طلبان نیز واهمه‌ای داشته باشند که این مسئله رقابت را جدی‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: ما همواره اصلاح‌طلبان را دعوت کرده‌ایم که با طراوت و شاداب بیایند و در رقابت انتخابات شرکت کنند.

با هنر گفت: برای وارد شدن به انتخابات باید قانون اساسی فرایند انتخابات و سازمان انتخابات را قبول داشته باشیم و اگر هم در این چارچوب کسی اعتراضی دارد باید از راه قانونی اعتراض خود را اعلام کند. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه نگارش متن نهایی مذاکرات شروع شده و خبرهای بدی می‌رسد که طرف مقابل می‌گوید ایران باید اقدامات راستی آزمایی را انجام دهد و همچنین روزنامه‌های اصلاح‌طلب به این موضوع دامن می‌زنند، مجلس چه اقداماتی را در رابطه با این مسئله انجام خواهد داد تا معیشت مردم آسیب نبیند گفت: من در دولت دهم گفته‌ام و در دولت یازدهم هم می‌گویم که ما مشکلات داخلی مملکتمان اعم از عدم رونق اقتصادی، تورم و شاخص‌های کل حداقل 30 الی 40 درصد از آنها مربوط به تحریم‌ها است و اگر هم تفاهمی انجام نشود هیچ اتفاقی نمی‌افتد و ما باید آن 70 درصد امکاناتی را که در اختیارمان است و ربطی هم به تحریم‌ها ندارد را درست و همراه با خردورزی و شجاعانه دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه محور توسعه‌های ما همان محور مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است افزود: ما راه‌های زیادی را داریم که بتوانیم حتی با استمرار تحریم‌ها وضعیت معیشت و اشتغال مردم را بهبود ببخشیم بنابراین ما منتظر انجام قطعی تفاهم نیستیم و یک بازی برد برد را شروع کرده‌ایم و بر حرفمان پایدار هستیم. 

باهنر تصریح کرد: ما بازی برد برد را آغاز کردیم اما طرف مقابل یادش باشد که از سال 1343 که امام (ره) حکومت اسلامی و نهضت اسلامی را آغاز کردند، وارد یک بازی برد باخت با آمریکا شروع شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در طول این 50 سال آمریکایی‌ها از همه امکانات خود بر علیه ایران استفاده کردند اما ملت ایران پشت سر رهبرشان در یک بازی 50 ساله برد برد با آمریکا دست و پنجه نرم کردند و باید بگویم که کشورمان از سال 42 تاکنون پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند.

وی افزود: ما در مذاکرات به دنبال بازی برد برد هستیم اما اگر طرف مقابل بخواهد این را تبدیل به بازی برد باخت کند ما نیز می‌دانیم چه کاری را انجام دهیم، در واقع ما نسبت به رقباهایمان مجرب‌تر هستیم.

باهنر با بیان اینکه خط قرمزهایمان توسط مقام معظم رهبری کاملا مشخص شده است ادامه داد: هر زمانی که حضرت آقا در مورد مذاکرات بحث کردند اعتماد خود را نسبت به گروه‌های مذاکره‌کننده اعلام کردند اما این موضوع را نیز فرمودند که دشمن مکار، عهدشکن و بی‌رحم است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در عین حال گفت: نظام در مجلس تمامی مراحل مذاکرات را رصد می‌کنند و جای نگرانی وجود ندارد و اگر یک زمانی طرف مقابل دروغ بگوید ما نیز جبهه بازی را تغییر خواهیم داد.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در نشست جلسه جامعه اسلامی مهندسین چند تن از اعضای جبهه اعتدال‌گرایان دیده شده است آیا صحت دارد؟ افزود: ما مخفی کاری نداریم و اگر مذاکره‌ای داشته باشیم مخفی نخواهیم کرد چرا که اگر بخواهیم مخفی کاری کنیم به راحتی می‌توانیم انجام دهیم اما ما مذاکره‌ای با اعتدالیون نداشته‌ایم.

باهنر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح استانی شدن انتخابات زیاد موافق نیست بلکه با طرح استانی - شهرستانی شدن انتخابات موافق است گفت: در حال حاضر در این زمینه اصل قانون ارتباطی به مجمع ندارد، اگر مجلس مصوبه‌ای داشته باشد ابتدا به شورای نگهبان رفته و اگر از سوی آنها ایراداتی گرفته شود مجلس سعی می‌کند آنها را برطرف کند اما اگر در مواردی شورای نگهبان اصرار کرد آن موقع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و مجمع باید بین شورای نگهبان و مجلس یکی را انتخاب کند. 
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: طرح ما نیز استانی- شهرستانی است به این ترتیب که حوزه‌های انتخاباتی مثل حوزه‌های فعلی باقی خواهند ماند اما سطح رأی گیری سطح استانی است که هفته آینده مسئله استانی- شهرستانی انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد. 

باهنر در رابطه با اعمال تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها یک رفتار ظالمانه ضد بشری بوده که توسط کشورهای 1+5 به ملت ایران تحمیل شده است هرچند در زمان تحریم‌ها اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار گرفته است اما بعضی‌ها در دور زدن تحریم‌ها به نظام کمک کردند و ما حرفمان این است که اگر تحریم‌ها برداشته شود باید روابط اقتصادی مجدد به زمان قبل بازگردد و این گونه نباشد که یک عده با تولید داخل کشور مخالفت کنند و بگویند چون تحریم‌ها برداشته شده باید سیر واردات ما سنگین‌تر شود. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت و مجلس باید طرحشان آماده باشد که اگر تحریم‌ها برداشته شد بتوانند اقتصاد را مدیریت کنند تا آثار تحریم‌ها مادام نماند.

وی با اشاره به مزیت طرح استانی شدن انتخابات افزود: من جزء طراحان این طرح نبودم اما آنها دو هدف داشتند اول اینکه انتخابات باید به سوی حزبی شدن برود که من هم موافق این مسئله هستم.

با هنر در عین حال ادامه داد: من به عنوان کسی که تجربه بیشتری در مجلس دارم می‌گویم که اگر یک نماینده دوره‌هایش در مجلس تکرار شود برای مجلس بهتر است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: طرح استانی شدن انتخابات سبب می‌شود که آدم‌های مشهورتر و ملی‌تر برای ورود به مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند و همچنین سطح کار نمایندگان بالاتر می‌آید.

وی با اشاره به دیگر فواید این طرح افزود: اگر نماینده استانی شود به غیر از اینکه 500 نامه برای 500 بیکار بنویسد به فکر ایجاد یک بنگاه برای اشتغال می‌افتد در واقع به دنبال کارهای موثرتر می‌رود و همچنین نماینده‌ها وقتشان آزاد می‌شود و می‌توانند بهتر و کارآمدتر از قبل به امور مجلس بپردازند.

با هنر با بیان اینکه حدود نیمه خرداد ماه طرح استانی شدن انتخابات تصویب یا منتفی می‌شود گفت: در حال حاضر 80 درصد از  وقت نماینده‌ها برای پاسخگویی به ارباب رجوع صرف می‌شود که جزو وظایف قانونی آنها نیست از سوی دیگر ارتباط مردم با نمایندگان یک سرمایه مردمی است و نباید آن را از دست داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتشار فکت‌شیت افزود: انتشار فکت‌شیت برای طرف مقابل تعهدی ایجاد نمی‌کند و معمولا این فکت‌شیت منتشر می‌شود تا طرف‌های مقابل بدانند که چقدر ذهن‌هایشان بهم نزدیک یا دور است. 
 
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا دبیرکل جامعتین با دیدار آقای یزدی مخالفت کرده‌اند گفت: من بعید می‌دانم که کسی با نشست آیت‌الله یزدی مخالفتی داشته باشد.

با هنر با اشاره به پیوستن به پروتکل الحاقی تصریح کرد: پیوستن جمهوری اسلامی به پروتکل الحاقی حتما باید توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و در رابطه با تفاوت میان تصمیم مجلس و دولت باید بگویم که دولت‌ها می‌توانند موقتا به پروتکل الحاقی بپیوندد اما اگر مجلس تصویب کند این پیوستن دائمی خواهد بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در عین حال گفت: پیوستن به پروتکل الحاقی آخر جلسه است یعنی زمانی که مطمئن شویم طرف مقابل به تعهداتش پایبند است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه یک واهمه‌ای میان اصول‌گرایان برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات وجود دارد افزود: ما می‌گوییم کاندیداهای انتخاباتی باید کسانی باشند ضمن اینکه صالح هستند بتوانند رأی هم از مردم بگیرند.

با هنر گفت:  شرط لازم ورود به مجلس رأی مردم است ما آدم صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم و حتی همان وزیر هم زمانی می‌تواند وزیر شود که باید از مجلس رأی بگیرد ما مشکلی با دوستان پایداری نداریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: به هر حال انتخابات رقابت، دلهره و دلواپسی دارد چرا که هنگامی دو تیم به وسط زمین بازی هم می‌روند نگران هستند و طبیعی است که این حالت‌ها اصلاح‌طلبان نیز واهمه‌ای داشته باشند که این مسئله رقابت را جدی‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: ما همواره اصلاح‌طلبان را دعوت کرده‌ایم که با طراوت و شاداب بیایند و در رقابت انتخابات شرکت کنند.

با هنر گفت: برای وارد شدن به انتخابات باید قانون اساسی فرایند انتخابات و سازمان انتخابات را قبول داشته باشیم و اگر هم در این چارچوب کسی اعتراضی دارد باید از راه قانونی اعتراض خود را اعلام کند. 

باهنر ادامه داد: برخی از اصلاح طلبان می‌گویند با هم ائتلاف کنید اما ما اصلاح طلبان ائتلاف نمی‌کنیم و تنها با آنها رقابت می‌کنیم و این در صورتی است که با جریان اصلاحات دوست هستیم اما در عرصه سیاست رقیب هستیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: اشکالاتی پیش آمده بود و رحمانی فضلی در برهه‌ای گفته بود که پول‌های کثیف وارد انتخابات می‌شوند و رسانه‌ها آن را منعکس کردند و ما از وی دعوت کردیم تا در این خصوص در مجلس توضیح دهد و وی درمجلس گفت رسانه‌ها حرف بنده را اشتباه منعکس کرده‌اند و در نهایت گفتند از جانب رسانه‌ها معذرت خواهی می‌‌کنم.

وی افزود: مسئله یمن از چند بعد قابل بررسی است و این کشور یک کشور مسلمان بوده و ما معتقدیم که دیگر دوران حکومت‌های قبیله‌ای بسر آمده است و انقلابیون یمن هم حاضر بودند بر سر این مسائل صحبت کنند.

باهنر ادامه داد: متأسفانه آل سعود کار بی‌ربطی انجام داد و حاکمان این رژیم اسلامی دیگر از رده خارج شده‌اند و در یمن به دنبال ماجراجویی هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: ما در قبال تحولات یمن ساکت نمی‌نشینیم و موضع ما این است که  دخالت را  در امور یمن محکوم می‌کنیم و فکر می‌کنیم که آل سعود جواب این تجاوز آشکار خود را به مردم مظلوم یمن خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در درون خاندان آل سعود دعواهایی در حال شکل‌گیری است اما ما موضع‌مان یکپارچه بودن کشورهای اسلامی است و با تجزیه این کشورها به شدت مخالف هستیم و رفتار آل سعود در یمن محکوم به شکست است.

باهنر تصریح کرد: ما طرفدار گفتگوی یمنی یمنی هستیم تا آتش‌بس و صلح در این کشور حاکم شود. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار