سخنگویی دز نشست خبری مطرح کرد:

3هزار ضایعه نخاعی تا پایان سال تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند/ افتتاح مرکز ضایعه نخاعی تا پایان ماه

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: تا پایان سال جاری 3هزار بیمار ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، یحیی سخنگویی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز در ساختمان بهزیستی برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی معلولین هستند، اظهار کرد: اگر به تاریخ سازمان بهزیستی نگاه کنیم، هیچ فعالیتی را نمی‌بینیم که به صورت صد درصدی معلولین را تحت پوشش قرار داده باشد، اما در سال‌های اخیر هزار و 600 نفر با 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری تحت پوشش کاشت حلزون قرار گرفتند و در حال حاضر هیچ کاندیدایی برای کاشت حلزون منتظر نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه توانبخشی در جامعه از سال 73 شروع شد، گفت: سال گذشته تمام معلولین بالغ بر 360 هزار نفر شناسایی شدند و ما امسال وارد شناسایی معلولین در شهرهای زیر 50 هزار نفر می‌شویم.

سخنگویی ادامه داد: حدود 30 سال است که در زمینه خدمات توانبخشی مبتنی بر موسسه وارد شده‌ایم و بالای 100 هزار نفر را در مراکز تحت نگهداری، حرفه آموزی و توانبخشی حرفه‌ای قرار دادیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از موسسه زدایی به عنوان شعار سال گذشته این سازمان نام برد و تصریح کرد: ما این شعار را امسال عملیاتی می‌کنیم چرا که هدف ما باید انقراض مراکز باشد.

وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی در خانواده را سه سال پیش شروع کردیم، تاکید کرد: توانبخشی خانواده قطعا از توانبخشی موسسه بهتر است، چرا که خانواده احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مردم دارد، ضمن اینکه در عین حال پاسخگوی مشکلات مراکز نخواهیم بود.

سخنگویی اضافه کرد: تا پایان سال 3 هزار ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه مرکز ضایعه نخاعی روزانه در یکی از مراکز راه اندازی شده است و تا پایان ماه افتتاح خواهد شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: 5 استان ایلام، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کهکیلویه و بویر احمد به طور 100 درصدی تحت پوشش کامل تجهیزات ما قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: استاندارد سازی مراکز توانمند بخشی، توسعه کارگاه‌های حمایتی معلولین، ترخیص موفق معلولین و غربالگری طیف اوتیسم از جمله برنامه‌ها و اقدامات سازمان بهزیستی است.

سخنگویی تصریح کرد: امسال دومین نمایشگاه تجهیزات توانبخشی را در سطحی وسیع تر و با نگاه بین المللی شدن راه اندازی خواهیم کرد.

وی در خصوص صدور کارت‌های سازمان بهزیستی گفت: 9 میلیارد تومان برای صدور 1.5 میلیون کارت نیاز است، درحالی که ظرفیت کشور 150 هزار کارت در سال است.

وی ادامه داد: امسال 24 استان دارای مراکز اوتیسم است و تا پایان سال همه استان‌های کشور به مراکز اختلالات اوتیسم مجهز خواهند شد، ضمن اینکه هرخانواده می‌تواند کودک مشکوک خود را با مراجعه به این مراکز معاینه و از امکانات استفاده کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 12 هزار مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی داریم، گفت: 600 نفر با احکام قضایی جمع آوری شدند و در حال حاضر منتظر دریافت خدمات هستند.

سخنگویی گفت: 3 هزار و 300 معلول در سال گذشته پلاک ویژه خودرو دریافت کردند و در حال تردد هستند.

وی از ورود 4 هزار و 700 خودروی ویژه معلولین خبر داد و افزود: تفاهم نامه‌ای با وزارت صنعت و وزارت تعاون منعقد کردیم که بتوانیم از تولیدات داخل نیز استفاده کنیم و معلولان با توجه به توان مالی خود بتوانند استفاده از خودروهای وارداتی و یا داخلی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار