باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

جیب‌خالی سفید پوشان آزمایشگاهی/محدود بودن پذیرش فوق‌لیسانس‌ها در این رشته

فعالین حوزه علوم آزمایشگاهی در حالی از طبیعت حرفه‌ای این رشته شکایت دارند که رئیس سازمان نظام پزشکی نیز معتقد است علوم آزمایشگاهی در کشور مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علوم آزمایشگاهی یکی از شاخه‌های پیراپزشکی محسوب می‌شود که در درمان و تشخیص بیماری‌ها نقش مؤثری را ایفا می‌کند. به طور کلی در صورت آماده نبودن جواب آزمایش بیمار، پزشک هیچ‌گونه تصمیم علمی در خصوص درمان قطعی بیمار نخواهد گرفت.

دغدغه فعالان رشته علوم آزمایشگاهی

یکی از فعالان رشته علوم آزمایشگاهی می‌گوید: با توجه به اینکه برای فعالیت در این حوزه دغدغه‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، می‌گوید: این در حالی است که سختی کار به فعالین علوم آزمایشگاهی تعلق نمی‌گیرد و پایه حقوق و مزایای اقتصادی ما در این حوزه بسیار پایین است. در صورتی که به گفته فعالان این رشته، این اشخاص رتبه بالاتری نسبت به دیگر رشته‌های پزشکی در کنکور کسب کرده‌اند.

یک فعال دیگر در حوزه علوم آزمایشگاهی می‌‌گوید: پذیرش کارشناس ارشد آزمون علوم آزمایشگاهی با محدودیت مواجه است و فاغ‌التحصیلان این رشته در خصوص ادامه تحصیل با مشکلات فراوانی رو به رو هستند، به طوری که پذیرش کارشناسی ارشد در این آزمون محدود است و اگر در آن پذیرفته شویم باید در صف چند ساله گذراندن طرح قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: این رشته، دکترای حرفه‌ای ندارد، در صورتی که بسیاری از واحدهای درسی دانشجویان این رشته با پزشکان عمومی تفاوت چندانی ندارد.

علوم آزمایشگاهی مورد غفلت واقع شده است

به گفته علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی، خدمات علوم آزمایشگاهی در سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده و لازم است، این موضوع، مورد بازنگری قرار داده شود. که برخی از مشکلات فعالان رشته علوم آزمایشگاهی، با اعمال اندکی تغییرات در آیین‌نامه قابل حل است که روند باید در الویت قرار داده شود. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار