دبیر علمی کارگاه یزد؛

برگزاری کارگاه عملی "کار با سلولهای بنیادی جنینی انسانی "در پژوهشکده علوم تولید مثل یزد

مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد کارگاهی با عنوان " کار با سلولهای بنیادی جنینی انسانی " را در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛دکتر بهروز افلاطونیان گفت: باعث افتخار است که مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد طی تلاش در سالهای اخیر موفق به تولید سه رده از این سلولها (YAZD1-3) گردیده است .

دکتر بهروز افلاطونیان گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه اشاعه و بسط این تکنولوژی نوین به سایر محققین کشورمان می باشد. وظیفه خود می دانیم تا با برگزاری کارگاههای آموزشی کمکی هرچند ناچیز در نشر علم انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد:از اعضای محترم هیأت علمی در رشته های علوم پایه زیستی,دانشجویان دکترا و کارشناس ارشد و همچنین دانشجویان کارشناسی دعوت می شود در کارگاه شرکت نمایند. بدیهی است دانشجویان علوم پزشکی ( عمومی و رزیدنت) نیز در صورت تمایل می توانند در کارگاه شرکت نمایند.

وی در پایان افزود: به دلیل عملی بودن کارگاه ظرفیت محدود می باشد ولی بمنظور پاسخگویی به نیاز دانش پژوهان در نظر است تا دوره های بعدی این کارگاه نیز برگزار گردد.

سلولهای بنیادی جنینی انسانی برای اولین بار در سال 1989 میلادی توسط پروفسور تامسون و همکارانشان در USA از جنین انسان در مرحله بلاستوسیت قبل از لانه گزینی مشتق شدند. این سلولها بدلیل قدرت بالا در خودتکثیری و همچنین قابلیت تمایز به تمام سلولهای بدن از هر سه لایه جنینی مزودرم, اندودرم و اکتودرم توجه زیادی را از جانب محققین, سیاستمداران و مردم به خود جلب کرده اند .

انتهای پیام/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.