حاشیه‌های نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب:

از حضور سفیر پاکستان و وزیر ارشاد در نمایشگاه کتاب تا برگزاری نشست فعالان محیط زیست در سرای اهل قلم

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از بازدیدکنندگان ویژه امروز نمایشگاه بین‏ المللی کتاب تهران بود.

از حضور سفیر پاکستان و وزیر ارشاد در نمایشگاه کتاب تا برگزاری نشست فعالان محیط زیست در سرای اهل قلمبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‏‌المللی کتاب تهران امروز جمعه 18 اردیبهشت سومین روز خود را سپری می‌‏کند.

امروز تعداد زیادی از مشتاقان کتاب و فرهنگ خود را به این نمایشگاه رسانده بودند و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از بازدیدکنندگان ویژه امروز نمایشگاه بین ‏المللی کتاب تهران بود.

همچنین سفیر پاکستان در ایران نیز برای بازدید از نمایشگاه بین ‏المللی کتاب تهران به مصلی امام خمینی (ره) آمده بود.

سال گذشته کتاب‏ هایی از یغما گلرویی سراینده شعرهای شاهین نجفی خواننده مُرتد که در آهنگ‏هایش امامان شیعه را مورد اهانت قرار داده بود، نیز در نمایشگاه کتاب ارائه شده بود اما امسال اثری از کتاب‏های وی نبود.

فاطمه اختصاری یکی دیگر از نویسندگان و شاعرانی است که انتشار کتاب‏هایش در ایران ممنوع شده اما به گفته فروشنده نشر نیماژ چند جلد از کتاب‏های وی در غرفه نشر نیماژ ارائه می ‏شود  که کتابی تحت عنوان متنخبی از شعرهای شاد به همراه چند عکس یادگاری نیز که متعلق به وی است، در نمایشگاه بود که از روز گذشته فروش آن متوقف شده است. 

نکته جالب توجه این که فروشنده غرفه نیماژ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این کتاب را می ‏توانید از دفتر انتشارات نیماژ تهیه کنید.

کتاب‏های دیگری که امسال شاهد حضور آن‏ها در نمایشگاه نبودیم، مجموعه داستان‏های صادق هدایت بود ولی نقدهایی که در رابطه با وی منتشر شده بود، به مشتاقان کتاب عرضه می ‏شد.

نشست کتاب و محیط زیست نیز در سرای اهل قلم نمایشگاه برگزار شد و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه در این نشست شرکت کردند و به سخنرانی تعدادی از فعالان محیط زیست گوش دادند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین ‏المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت و گو با جهان» تا بیست و ششم اردیبهشت ماه سال 94 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) میزبان اهالی و دوستداران کتاب خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار