رویوران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

حمایت از رژیم آل‌سعود اولویت سیاست خارجی آمریکا/ توضیح پیرامون نگرانی اسرائیل از فروش تسلیحات به ریاض

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا همواره از عربستان حمایت کرده و فروش تسلیحات به رژیم آل سعود دقیقاً در راستای حفظ حکومت سعودی است.

حمایت از رژیم آل‌سعود اولویت سیاست خارجی آمریکا/ توضیح پیرامون نگرانی اسرائیل از فروش تسلیحات به ریاض
"حسین رویوران" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که عربستان، متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه و یکی از عمده‌ترین خریداران تسلیحات از انواع مختلف در سطح دنیاست‌ گفت: غرب و به ویژه واشنگتن، با عربستان نه بر اساس حقوق بین‌الملل بلکه طبق اصل منافع رفتار می‌کند و حقیقت این است که آمریکا همواره کنار عربستان بوده و از رژیم ریاض حمایت کرده است.
 
وی افزود: سخن کری مبنی بر اینکه تنها راه‌حل بحران یمن راهکار سیاسی است، نشان می‌دهد که آمریکا به طور کامل هم با سیاست جنگ‌طلبانه ریاض موافق نیست اما فعلاً با توجه به شرایط موجود با عربستان همراه شده است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با تصریح به اینکه نظام سیاسی عربستان، آمریکایی و همیشه وابسته به آمریکاست گفت: آمریکا حمایت از رژیم عربستان را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است و فروش تسلیحات به ریاض نیز دقیقاً در راستای استمرار حاکمیت آل‌سعود است اما در حال حاضر، سعودی‌ها از تسلیحات خریداری‌شده علیه مردم بی دفاع یمن استفاده می‌کنند.
 
رویوران در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که اسرائیل، همواره مخالف فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان و دیگر کشورهای عربی است زیرا از این می‌ترسد که روزی این سلاح‌ها علیه خودش به کار روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار