قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

ادعای دروغین ترکیه برای حل بحران سوریه/ ورود به خاک سوریه اقدامی مداخله جویانه است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترکیه تا به حال، در حل بحران سوریه حسن‌نیتی از خود نشان نداده و اقدام اخیر نخست وزیر این کشور در ورود مداخله جویانه به خاک سوریه، گواه بر این امر است.

"جعفر قنادباشی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه، این اقدام را غیرمؤدبانه، خارج از عرف دیپلماتیک و مداخله‌جویانه ارزیابی کرد و گفت: این اقدام نشان می‌دهد که مقامات آنکارا، برخلاف ادعاهایی که مطرح می‌کنند، چندان هم برای حل بحران سوریه حسن نیت ندارند. 
 
وی افزود: البته ترک‌ها اساساً نمی‌توانند نگران اتفاقات سوریه نباشند زیرا نقشه‌های خود در قبال این کشور به وی‍ژه اندیشه سقوط بشار اسد را در معرض نابودی می‌بینند.
 
قنادباشی در ادامه تصریح کرد: این قبیل مداخلات، قطعاً مورد تأیید مردم ستمدیده سوریه نیست و آنها را نسبت به مقامات آنکارا بدبین‌تر می‌کند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه شخص اردوغان نسبت به حل بحران سوریه هیچ حسن نیتی ندارد گفت: وی قبلاً مدعی شده بود سیاست خارجی ترکیه را از وضعیت نظامی گری خارج خواهد کرد اما اقداماتی مثل ورود نخست وزیر ترک به سوریه، برخلاف این ادعاست.
 
شایان ذکر است؛ احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه، روزگذشته (یکشنبه) در اقدامی مداخله جویانه و بدون صدور مجوّز از جانب دمشق، وارد خاک سوریه شد و وضعیت نیروهای نظامی ترکیه مستقر در مرز این کشور با سوریه را بررسی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار