پاسخ وزیر بهداشت به اعضای شورا:

ضرورت الگو سازی مدیریت یکپارچه امدادرسانی حوادث / ضرورت احداث بیمارستان در مناطق محروم

وزیر بهداشت گفت:مدیریت یکپارچه امدادرسانی حوادث باید ایجاد شود .

ضرورت الگو سازی مدیریت یکپارچه امدادرسانی حوادث / ضرورت احداث بیمارستان در مناطق محروم به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه جلسه علنی امروز و در پاسخ به سوالات اعضای شورا و در خصوص معضلات بهداشت و درمان اظهار کرد: متاسفانه در سال 83 داروهایی وارد شد که به تبع آن گرفتاری هایی برای مردم ایجاد کرد و البته در تکمیل صحبت‌های صابری عضو  شورای شهر  در خصوص عذر خواهی دولت از مردم به صراحت از مردم عذرخواهی می کنم. 

وی افزود: چندین نوبت با رئیس جمهور، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست جلساتی برگزار کردیم که در تمامی جلسات سلامت مردم در اولویت مباحث بود و اینکه هیچ مساله‌ای نباید سلامت مردم را به خطر بیاندازد و هیچ مساله‌ای را مخفی نمی کنیم. 

وزیر بهداشت با اشاره به شبهاتی در خصوص آلودگی آب تهران تصریح کرد: وضعیت آب تهران نسبت به سال گذشته بهتر است و اقدامی که در خصوص انتقال آب سد ماملو انجام شد وضعیت نیترات آب را به حد استاندارد رساند و البته شهروندان نیز باید در خصوص مصرف اب صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به لزوم خدمت رسانی مطلوب به مردم افزود: هیچ کاری ارزشمند‌تر از  خدمت به مردم نیست و باید تمام تلاش خود را در این زمینه صرف کنیم چرا که هر چگونه کاستی و نقض از جانب دولت دیده می شود. 

وزیر بهداشت ادامه داد: در شمال تهران حفره‌های آب زیرزمینی خوبی داریم که قابل انتقال برای استفاده شهروندان در تهران است که البته وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آب آورده انجام می دهد و حافظی نیز اشاره خوبی در این زمینه داشتند و قابل ذکر است که چاه‌هایی که دچار اشکال بود را پلمپ می کنیم. 

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص پسماندها افزود: تقاضا می کنم که شهرداری نیز در این زمینه کمک کند و چرا که بخش مربوط به دولت بود انجام گرفته و در بخش زباله‌ها نیز ایمن سازی زباله‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم چرا که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و شهرداری نیز باید در این زمینه ورود کند. 

وی افزود: در بخش فاضلاب بیمارستانی پسماند باید پیش قدم باشیم . 

وزیر بهداشت با شاره به مدیریت یکپارچه حوادث تصریح کرد:  باید مدیریت یکپارچه حوادث را که دنیا نیز آن را تجربه کرده و الگویی موفق است را اجرایی کنیم. 

وی ادامه داد:  ارتقای شاخص‌ها بسیار مهم است و مدیریت یکپارچه حوادث در کشور باید الگو باشد. 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به فعالیت های مستمر کارکنان بخش سلامت تصریح کرد : اورژانس  اولین دستگاهی است که بعد از پلیس بر سر صحنه حادثه حاضر می‌شود. افرادی در اورژانس تهران هستند که 500 ساعت در ماه کار می‌کنند و مشکلاتی از این دست را باید با تعامل برطرف کرد. 

وزیر بهداشت ادامه داد: بیماران روانی در کشور از امکانات مطلوبی برخوردار نیستند و در ضمن تخت لازم برای بستری بیماران نداریم و تنها دو مرکز امین آباد و روزبه و چند مرکز بهداشتی دیگر خدمات روانپزشکی را به این افراد ارائه می‌دهد. و البته باید مراکز کارگروهی تشکیل بدهیم که اولویت خود را ساماندهی مراکز بیمارستانی قرار دهد. 

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود بیمارستان در برخی نقاط گفت:  افراد ساکن در پرند، 700 هزار نفر، قدس 450 هزار نفر، ملارد 300 هزار نفر ، قرچک 300 هزار نفر هستند که دولت در این مناطق باید شروع به ساخت و ساز بیمارستان کند چرا کمه فاقد خدمات درمانی هستند و ما به مدیریت یکپارچه تهران معتقدیم . 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار