امیرعبداللهیان مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای انتقال کمکهای غذایی و دارویی به یمن از طریق برنامه جهانی غذا

معاون وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با مدیر برنامه جهانی غذا گفت: ایران آمادگی دارد تا طی 24 ساعت آینده سه فروند هواپیمای هلال احمر حامل کمک های غذایی و دارویی را از طریق این آژانس به یمن منتقل کند.

آمادگی ایران برای انتقال کمکهای غذایی و دارویی به یمن از طریق برنامه جهانی غذا به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،خانم ارتارین کازین مدیر برنامه جهانی غذا ( WORLD FOOD PROGRAMME  ) در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از آمادگی این آژانس برای ارسال کمک های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن خبر داد .

کازین اظهار داشت: کارکنان برنامه جهانی غذا به رغم مشکلات و دشواری های موجود به فعالیت های انساندوستانه خود در هشت استان یمن از جمله صعده ، عمران و عدن ادامه می دهند و در این چارچوب برنامه جهانی غذا آمادگی دارد تا با تشکیل تیم مشترک با جمهوری اسلامی ایران فعالیت های خود را در یمن افزایش دهد . 

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه نیز در این گفتگو ضمن تشکر از اقدامات WFP و خانم کازین گفت:  ارسال کمک های انساندوستانه به مردم یمن از ابتدای تجاوز نظامی به این کشور مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و بر این اساس به تلاش های خود در این زمینه در چند مسیر مختلف کماکان ادامه می دهد . جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از فعالیت های برنامه جهانی غذا آمادگی دارد تا طی 24 ساعت آینده سه فروند هواپیمای هلال احمر حامل کمک های غذایی و دارویی را از طریق این آژانس به یمن منتقل کند . 

امیرعبداللهیان افزود: مهمترین مساله توقف فوری کشتار مردم مظلوم و بی دفاع یمن بویژه زنان و کودکان این کشور است و تهران در این زمینه به مشورت های خود با دبیرکل و دیگر شخصیت های بین الملی ادامه می دهد و معتقد است بحران یمن تنها از طریق سیاسی قابل حل است .

انتهای بیام/
برچسب ها: یمن ، کمک ، بشر ، دوستانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار