سردار مومنی:

گزارش رسمی از کشت مواد مخدر وجود ندارد/ باید مراکز کافی برای بازپروری معتادان وجود داشته باشد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جمع کردن معتادین کار سختی نیست، تاکید کرد: نکته مهم این است که پس از جمع آوری آنان باید مراکز کافی برای بازپروری این معتادین وجود داشته باشد.

کشف 64 تن مواد مخدر در سال 94 / کاهش 7 درصدی سرقت مسلحانهبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اولویت‌های ناجا در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اولویت اول، مبارزه با ورود مواد مخدر است و نیروی انتظامی از نهایت توان خود برای جلوگیری از ورود و ترانزیت مواد استفاده خواهد کرد

وی با بیان اینکه در سال 93 نیروی انتظامی 87 شهید تقدیم کرده است، ادامه داد: سال گذشته 490 تن کشفیات در زمینه مواد مخدر داشتیم که این مواد می‌توانست از طریق ایران ترانزیت شود؛اما نیروی انتظامی براساس آموزه‌های دینی برای امنیت همه انسان‌ها تلاش می‌کند.

مومنی از کشف 64 تن مواد در سال 94 خبر داد و افزود: اولویت دوم ناجا مبارزه با توزیع مواد مخدر است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از پیگیری به عنوان اولویت سوم ناجا در زمینه مبارزه با مواد مخدر نام برد و افزود: خانواده‌ها در این خصوص باید اهتمام بیشتری داشته باشند و مراقب سوداگرانی که در کمین فرزندان آنان هستند، باشند، ضمن اینکه خود جوانان و کسانی که تصور می‌کنند با یک تجربه معتاد نمی‌شوند، بدانند این تصور اشتباه است.

وی ادامه داد: اعتیاد در عین جرم بودن، یک بیماری صعب العلاج است که می‌تواند یک راه بی بازگشت باشد.

مومنی تصریح کرد: درمان اولویت چهارم مبارزه با مواد مخدر است، که البته متولی عمده آن سایر بخش‌ها هستند و نیروی انتظامی در این زمینه کمک خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اولویت پنجم مربوط به جلوه‌های خیابانی معتادین است که موجب آزار و ایجاد احساس نا امنی در مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه جمع کردن معتادین کار سختی نیست، تاکید کرد: نکته مهم این است که پس از جمع آوری آنان باید مراکز کافی برای بازپروری این معتادین وجود داشته باشد.

مومنی یادآور شد: اولویت پنجم نیروی انتظامی مرتبط با بسیاری از دستگاه‌ها است، تا چهره شهر از معتادین پاک شود، البته در عین حال که کاهش رشد معتادین را داریم، جمع آوری نیز باید صورت گیرد، ضمن اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر به عنوان پرچم دار در این زمینه تلاش می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌ها، اولین دغدغه مردم، مواد مخدر است، از این رو نیروی انتظامی همه تلاش خود را برای مبارزه با مواد مخدر می‌کند.

وی در خصوص ایجاد مراکز با ظرفیت 12 هزار نفر برای جمع آوری معتادین گفت: از سال گذشته این اقدام شروع و بخشی از ظرفیت‌ها آماده شده است، ضمن اینکه بخش دیگری از ظرفیت‌ها در سال 94 که همان رسیدن به ظرفیت 12 هزار نفر است، ایجاد خواهد شد، البته این ظرفیت کافی نیست و باید مراکز بیشتری ایجاد شود.

مومنی با بیان اینکه جمع آوری معتادین یک موضوع ملی است، تصریح کرد: این ظرفیت مربوط به تهران است و در کل کشور مراکز این چنینی باید فراهم شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در خصوص ورود مواد مخدر از مرز کشور افغانستان گفت: ما مرزهای طولانی در شرق کشور داریم که ورود مواد مخدر از طریق آن صورت می‌گیرد و از آن‌جایی که کشور افغانستان از نظر شاخص‌های توسعه بسیار پایین است، زمینه‌ای مستعد برای ترانزیت مواد مخدر فراهم می‌شود که با انسداد کامل مرزها این ترانزیت می‌تواند به حداقل ممکن برسد و در حال حاضر اقدامات صورت گرفته نشان از اهتمام بسیار بالای نیروی انتظامی در این زمینه دارد.

وی همچنین از کاهش میزان سرقت مسلحانه در کشور خبر داد و افزود: در یک ماه و نیم که از سال 94 می‌گذرد، سرقت مسلحانه در کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 7 درصد کاهش داشته است.

مومنی همچنین از قاچاق انسان به ویژه افغانی‌ها سخن گفت و تاکید کرد: زمانی ما از شرایط زندگی در حاشیه‌های شهر با عنوان بدترین شرایط یاد می‌کنیم که این شرایط برای این افراد مطلوب است و این افراد با توجه به گستردگی بسیار مرزها وارد کشور می‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار دستگیری و جلوگیری از ورود قاچاق انسان کمتر اعلام می‌شود، تصریح کرد: در تلاشیم تا با استفاده از منابع لازم جلوی نا امنی از هر حیث اعم از قاچاق مواد مخدر و انسان را بگیریم تا با اختصاص منابع و توجه کافی، انسداد صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کشت خشخاش در کشور گفت: یکی از وظایف پلیس مبارزه با مواد مخدر، رصد کشت مواد است و در هر نقطه‌ای که کشت مواد مخدر گزارش شود، بلافاصله وارد عمل خواهد شد.

مومنی در پایان با بیان اینکه گزارش رسمی از کشت مواد مخدر وجود ندارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم خود از این موضوع آسیب دیده‌اند، اجازه این کار داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار