بن رودز: ایران الگوی خوبی برای دستیابی سایر کشورها به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نیست/ پس از توافق، تغییری بنیادی در روابط با تهران ایجاد نمی‌شود

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا ایران را الگویی نامناسب برای دستیابی سایر کشورها به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای میداند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، بن رودز -- معاون مشاور امنیت ملی آمریکا -- در کنفرانسی خبری مدعی شد: ایران نمونه مناسبی برای دستیابی به برنامه هسته ای صلح آمیز نیست. وی تاکید کرد: برای دستیابی به برنامه هسته ای صلح آمیز چارچوب مشخصی وجود دارد که هر کشوری که می خواهد به انرژی صلح آمیز دست پیدا کند باید در این چارچوب حرکت کند.


وی خاطر نشان کرد: ما برنامه های امنیتی گسترده ای با کشورهای حوزه خلیج (فارس) داریم که شامل آموزش های نظامی و رزمایش های دریایی و زمینی می شود. بن رودز درباره مساله سوریه گفت: ما در نشست کمپ دیوید در خصوص ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه صحبتی نکردیم اما بر حمایت از مخالفان سوری اتفاق نظر داریم.


وی مدعی شد: عربستان از همان ابتدا معتقد بود که راه حل بحران یمن صرفاً سیاسی است و نه نظامی. مداخله نظامی عربستان در یمن برای جلوگیری از بروز هرج و مرج در یمن بود.


معاون مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: ما عوامل نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس را که مرتبط با برنامه هسته ای ایران است درک می کنیم و تلاش می کنیم در این زمینه به آن ها اطمینان بدهیم.  وی مدعی شد: تحریم هایی که به خاطر برنامه هسته ای به ایران تحمیل شده باعث نشده است این کشور دست از ناامن کردن منطقه بردارد. ما تلاش می کنیم توافقی هسته ای قاطع تری را با ایران منعقد کنیم و اجازه ندهیم برنامه هسته ای این کشور به منبع تهدید در منطقه تبدیل شود.


وی تاکید کرد: توافق هسته ای یک قرارداد میان ایران و آمریکا نیست و دستیابی به توافق هسته ای نهایی با ایران ضرورتاً به معنای ایجاد تغییرات بنیادین در روابط ایران و آمریکا نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار