رئیس سابق اتحادیه املاک کشوری:

فعال کردن صنعت اجاره‌بها تنها گره‌گشای بازار اجاره‌بها است

رئیس سابق اتحادیه املاک کشوری از فعال کردن صنعت اجاره‌بها در بازار مسکن خبر داد و گفت: با اجاره به شرط تملیک می‌‌توانیم بازار مسکن را کنترل کنیم.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برای ثبات بازار مسکن باید صنعت اجاره را فعال کنیم گفت: می‌توانیم با تولید واحدهای از دم مسکونی که تنها برای اجاره ساخته شده‌اند بازار مسکن را تقویت کنیم.
 
وی افزود: باید واحدهایی را به بازار عرضه کنیم که اجاره به شرط تملیک هستند این به آن معنی است که 80 درصد از قیمت واحدهای مسکونی توسط دولت پرداخت می‌شود و مابقی را مستأجر و یا مالک به صورت اجاره پرداخت می‌کند این طرح می‌تواند نقش موثری برای کنترل بازار اجاره‌بها داشته باشد.
 
رئیس سابق اتحادیه املاک کشوری توضیح داد: دولت نیز چندی پیش این طرح را ارائه کرده و امیدوار هستیم این موضوع هر چه سریع‌تر برای ثبات بازار مسکن عملی شود.
 
خسروی در ادامه اظهار داشت: از سویی دیگر کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید در بازار مسکن شود و از سوی دیگر می‌تواند نرخ اجاره را افزایش دهد در حال حاضر بانک‌های خصوصی با افزایش نرخ سود خود می‌توانند بازار اجاره‌بها را امسال تغییری ندهند.
 
وی در ادامه توضیح داد: افزایش تسهیلات مسکن همیشه بر این بازار اثرگذار بوده است و توانسته است بازار مسکن را تقویت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما همیشه محکوم به تولید و عرضه مسکن هستیم و تا در بازار مسکن تعادل ایجاد نشود همیشه بازار با افزایش قیمت مواجه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار