عارضه‌های شغلی و گرفتگی عضلات

حدود 40 تا 50 درصد عارضه‌های شغلی مربوط به درگیری‌های سیستم عضلانی و اسکلتی و دردهای ناشی از آن است و اغلب این عارضه‌ها قابل پیشگیری و کنترل هستند.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون مطالعات و بررسی‌های گوناگونی در خصوص شیوع دردهای ناشی از اختلالات عضلانی و اسکلتی و عوامل مرتبط با آن از جمله محیط‌های کاری صورت گرفته که اغلب این مطالعات نشان دهنده تاثیر محیط کار و نحوه نشستن و انجام کار در بروز دردهای ایجاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه افراد شاغل در محیط کار خود دچار عارضه‌هایی نظیر کمر‌درد ، آرتروز و برخی دیگر از عارضه‌های ارتوپدی می‌شوند، تصریح کرد: هم نداشتن تحرک بدنی و هم فعالیت بدنی غیر اصولی و بیش از اندازه در بروز عارضه‌های شغلی نقش دارند. 

آزما، تاکید کرد: حدود 40 تا 50 درصد عارضه‌های شغلی مربوط به درگیری‌های سیستم عضلانی و اسکلتی و دردهای ناشی از آن است و اغلب این عارضه‌ها قابل پیشگیری و کنترل هستند. 

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهند که بروز مشکلات عضلانی و اسکلتی در محیط کار عوامل نظیر رویه‌های نادرست در محیط شغلی، تغییر ماهیت انجام کار و نداشتن تحرک کافی افزایش یافته است که زنان بیشتر با این عارضه‌ها درگیر هستند. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار