باشگاه خبرنگاران در گفتگو با هنرمندان سینما بررسی کرد؛

ظرفیت‌های اجرای طرح «افطار تا سحر» چگونه است؟/ طرحی خوب که نیازمند اجرای دقیق است

طرح اکران «افطار تا سحر» یکی از مباحثی است که هر ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مورد بحث و بررسی هنرمندان سینما قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران – فصل اکران یکی از عواملی است که روی فروش یک فیلم تاثیر مستقیم دارد. با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ، قرار است یکسری از فیلم های سینمایی در این زمان اکران شوند.

در سالهای گذشته طرحی به نام «افطار تا سحر» از سوی مسئولان سینمایی کشور اجرا شد که با وجود بی نظمی هایی که داشت با استقبال مخاطبان روبرو شد، هر چند مخالفانی را نیز با خود همراه داشت.تا این لحظه هیچ صحبت و تصمیم در مورد اجرای این طرح در سال 94 به میان نیامده است، اما برای بررسی این جریان نظرات برخی از سینماگران را جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

اختصاص بلیت نیم بها برای طرح «افطار تا سحر» 

سامان سالور کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح اکران از افطار تا سحر فیلم های سینمایی گفت: اگر دقت کنید ساعات بعد از افطار خیابان ها شلوغ تر میشود و رونق شهر در آن ساعات است. برای سینما نیز که در ماه‌هایی چون رمضان و همچنین اسفند ماه  رکود پیدا می‌کند طرح هایی چون « افطار تا سحر»  اتفاق مثبتی به شمار می آید .

وی در ادامه افزود متاسفانه مسئولان ما برنامه ریزی دقیق برای پیاده کردن چنین طرح هایی ندارند و اگر روی این طرح به طور مناسب کار می‌شد، بازدهی فوق العاده ای داشت.

کارگردان فیلم سینمایی «تمشک» اظهار داشت : اختصاص بلیت نیم بهاء به سینما دوستان در کنار این طرح می تواند سبب رونق بیشتر سینماها شود.

پرهیز از اکران فیلم‌های ضعیف در ساعات طلایی «افطار تا سحر» 

عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما در باره این موضوع به خبرنگار ما گفت: این طرح ایده خوبی است ، اما نیاز به فیلم های با کیفیت و سطح بالا دارد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان صبح‌ها افراد کمی به سینما می‌روند ، اما ساعت‌های بین افطار تا سحر ساعات طلایی برای فروش فیلم است  و نباید با اکران فیلم های ضعیف ، سوزانده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی « مستانه» خاطرنشان کرد: شورای صنفی نمایش می‌تواند با اکران فیلم‌های قوی و مخاطب پسند بازدهی این طرح را افزایش دهد و از این زمان مناسب بهترین استفاده را ببرد.

گلچین فیلم‌های جشنواره فجر برای طرح «افطار تا سحر»

اصغر توسلی نویسنده و کارگردان سینما در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت : تجربه سالهای گذشته به ما می گوید که اجرای طرح اکران « افطار تا سحر» می تواند برای سینمای ما تاثیرگذار باشد . بطور قطع در ماه مبارک رمضان با ریزش مخاطبان سینما مواجه هستیم ، اما پر بار بودن فیلم های اکران شده می تواند این ریزش را کمتر کند .

وی در ادامه افزود: به نظر من مسئولان سینمایی ما باید فیلم‌هایی را که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر از لحاظ جذب مخاطب موفق بودند را در طرح از « افطار تا سحر» اکران کنند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: مهمترین عامل برای موفقیت طرح اکران «افطار تا سحر» انتخاب درست فیلم هاست و از طرفی اجرای چنین طرحی مساله بسیار مهمی است، زیرا اگر در یک برهه زمانی سینما رونق بگیرد، این رونق تا مدت‌ها حفظ می‌شود و عکس این جریان هم صادق خواهد بود.

طرح اکران از افطار تا سحر موجب رونق سینما می شود

سید ضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این باره گفت: در ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم به دلیل روزه گرفتن فاصله زمانی بین افطار تا سحر را بیدار می مانند و سینما می تواند به خوبی اوقات خالی  آنها را پر کند.

وی در ادامه افزود: اجرای درست این طرح که در سالهای گذشته هم انجام می شد ، می تواند موجب رونق سالن های سینما شود ، زیرا بسیاری از کارمندان ماه رمضان را برای استراحت خود قرار می دهند و اوقات فراغت بیشتری برای تماشای فیلم در سینما دارند.

این کارگردان در پایان گفت: به نظرم این طرح برگرفته از یک ایده خوب و مثبت است و در کنار عبادت های مردم ، سینما رفتن می تواند برنامه خوبی باشد.

طرح  «افطار تا سحر» باید منظم تر شود

همچنین بهمن گودرزی کارگردان سینما در این باره گفت: این طرح برنامه موجه و خوبی است، اما آنطور که باید و شاید روی آن تبلیغ صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته این طرح وجود داشت ، اما کمی بی نظم اجرا می شد، اما امیدوارم امسال روی این موضوع مانور بیشتری داده شود تا با برنامه ریزی دقیق شاهد رونق سالن های سینما و استقبال مخاطبان از آثار اکران شده باشیم.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: مردم در ماه مبارک رمضان بدلیل خالی بودن اوقاتشان علاقه بیشتری به سینما رفتن دارند، اما باید ساعت و برنامه مناسبی برای این کار مدنظر داشت و برنامه ریزی دقیق برای آنها در نظر گرفته شود تا نتایج مثبتی به دست آید.

گودرزی با اشاره به اهمیت تبلیغات در این فصل از اکران سینما گفت: متاسفانه تبلیغات کمی روی فیلم های مورد نظر برای اکران در طرح « افطار تا سحر» صورت می‌گیرد ، در صورتی که مخاطب باید بداند چه فیلمی و در چه زمانی قرار است روی پرده برود، اگر مخاطب در آن ساعات سالن‌های پر سینما را ببیند، انگیزه اش برای فیلم دیدن بیشتر می‌شود و مسئولان سینمایی می توانند با برنامه ریزی دقیق تر روی این طرح سینما را گسترش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار