درویش در مراسم افتتاح ایستگاه مترو جهاد مطرح کرد:

7 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت خط 6و7 مترو/ جابه جایی 30 هزار مسافر در ایستگاه جهاد

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه 7 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت خط6و7 مترو است، گفت: با افتاح این خط 9 میلیون مسافر می توانند در شهر جا به جا شوند.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، هابیل درویش مدیرعامل شرکتمتروی تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو جهاد که امروز با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهری در میدان فاطمی برگزار شد با بیان اینکه با افتتاح این ایستگاه 30 هزار مسافر در شهر جا به جا می شود، گفت: ایستگاه جهاد در 12 هزار متر مربع و در 2 طبقه ساخته شده و دسترسی شرقی و غربی دارد.

وی ادامه داد: این ایستگاه با تجهیزات کاملا مدرن از جمله پله‌برقی ساخته شده و می تواند جوابگوی نیازهای شهروندانی که در این مسیر تردد می کنند، باشد.

درویش با بیان اینکه شهرداری تهران تلاش دارد در هر ماه یک ایستگاه مترو را به بهره‌برداری برساند، تصریح کرد: ایستگاه عبدل‌آباد در منطقه جنوب شهر ماه آینده افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به ساخت 20 کیلومتری مترو در سال گذشته، افزود: هم اکنون 10درصد از برنامه خود برای افتتاح خط 3 عقب هستیم به این منظور که هزینه 20 کیلومتر مترو در شهر تهران 2 هزار میلیارد تومان است و تا به امروز تمامی هزینه‌ها توسط شهرداری تهران تامین شده و حدود 10 درصد سال گذشته برای تحقق این امر کمک های عمرانی دریافت کرده ایم.

وی با اشاره به برنامه های این شرکت در سال 94 یادآور شد: برای سال 94 و 95 توسعه خطوط مترو را در دستور کار داریم و هم اکنون هم نیروهای ما در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند تا 2 پروژه خط 6 و خط 7 مترو سال 95 به بهره برداری برسد.

درویش تصریح کرد: خط 6 از شمال شرقی، کیانشهرآغاز و از دولت‌آباد، 17 شهریور، میدان خراسان، میدان شهدا، امام حسین، هفت‌تیر، ولی‌عصر، پارک لاله و یادگار امام در شمال غرب کن به طول بیش از 30 کیلومتر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مترو در خصوص خط 7 متروی تهران گفت: این خط از افسریه آغاز از خیابان 17 شهریور،شهید محلاتی،میدان قیام، انقلاب، بیمارستان امام خمینی (ره)،برج میلاد می گذرد و در جنت‌آباد به طول 70 کیلومتر به پایان خواهد رسید و بر اساس برآوردها این خط 7 هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران سالانه هزار میلیارد تومان به مترو اختصاص می‌دهد که با این اختصاص ساخت این دو خط 7 سال به طول می‌انجامد اما اگر دولت ما را یاری کند می توانیم دو ساله این خط را به بهره برداری برسانیم.

درویش گفت: مطالعاتی در سال 92 انجام شده که براساس آن هر مسافر اگر با مترو 10 کیلومتر را طی کند 7دهم لیتر در بخش بنزین صرفه‌جویی خواهد شد و همچنین پروژه خط 6 و 7 مترو با 9 میلیون سفر می‌تواند 6 میلیون لیتر بنزین به قیمت 1500 تومان را که در جمع 9 میلیارد تومان می‌شود صرفه‌جویی سوخت برای دولت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در پایان افزود: با توسعه مترو سالانه 54 هزار میلیارد تومان می توان در هزینه‌ها صرفه جویی کرد که با این اقدام انتظار می‌رود شورای شهر این جهاد شهرداری را در توسعه مترو تکمیل کند و اگر 7 هزار میلیارد تومان اختصاص به توسعه مترو داده شود 2 خط 6 و 7 مترو با بیش از 70 کیلومتر طی 2 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها: مدیر عامل ، مترو ، درویش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
لطفا در خصوص پیش بینی ایستگاه رباط کریم در خط متروی پرند نیز پیگیری نمایید متاسفانه مسولین بدون آینده نگری به خواسته جمعیت 200 هزار نفری رباط کریم برای پیش بینی ایستگاه مترو بی توجه اند درحالی که این موضوع با کمترین هزینه و بدون تغییر مسیر خط مترو فرودگاه حضرت امام به پرند قابل تحقق است
آخرین اخبار