واعظی مطرح کرد:

به دنبال اصلاح روند خصوصی‌سازی شرکت مخابرات هستیم/ از خدمات اپراتورهای موبایل راضی نیستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال اصلاح روند خصوصی سازی شرکت مخابرات هستیم و به دنبال واگذاری مخابرات به دولت نیستیم.

فروغی//فوری//به دنبال اصلاح روند خصوصی سازی شرکت مخابرات هستیم/ از خدمات اپراتورهای موبایل راضی نیستم
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (دوشنبه) در مراسم پنجمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به انحصار دولت بر مخابرات اظهار کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که به دنبال اصلاح روند خصوصی‌سازی شرکت مخابرات هستیم و به دنبال واگذاری مخابرات به دولت نیستیم.

وی افزود: قرار نیست انحصار دولت بر مخابرات شکسته شود.

واعظی در ادامه افزود: اکنون نظر ما این است که اختیار این بخش بر عهده دولت نیست، بلکه برعهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مختلف فعال در این بخش قرار بگیرد.

*شرکت پست نیز در گذشته زیان ده بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به زیان ده بودن شرکت پست اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز شرکت پست زیان ده بود اما با تغییرات صورت گرفته کمک کردیم تا این شرایط اصلاح شود چرا که قرار نیست تمام ضررها از جیب مردم جبران شود.

واعظی در خصوص علت عدم حضور نماینده دولت در مجمع عمومی مخابرات گفت: در زمان کمتر از یک هفته مانده به مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات، هیات مدیره این شرکت بدون حضور نماینده دولت و سهام عدالت، تصمیمی گرفته که این تصمیم با اعتراض نمایندگان مواجه شده است.

وی در خصوص افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت اظهار کرد: همانطور که پیش از این اعلام کرده بودیم، اگر خدمات این شرکت توسعه‌ای بوده و در خدمت مردم قرار گیرد، ما ممکن است بتوانیم تعرفه‌ها را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

*چرا جشنواره امسال فاوا اپراتور‌های تلفن همراه برگزیده نداشت؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: با توجه به اینکه اپراتورهای تلفن همراه در سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه‌ای کرده بودند، در برخی شاخص‌های مربوط به خدمات رسانی به مردم، نمره بالایی کسب نکرده‌اند و به حد نصاب نرسیده‌اند.

واعظی در ادامه افزود: در زمان اجرای طرح هم‌کد سازی مخابرات، یک بار تعرفه‌ی خود را تغییر داده و آبونمان این شرکت از 30 تومان به 900 تومان رسید و این سوال وجود دارد که هزینه 870 تومانی که از هر خط تلفن گرفته می‌شود، به چه سرنوشتی دچار می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت پس گرفتن  سیم مسی از مخابرات افزود: مخابرات به این دلیل واگذار شد که از انحصار خارج شده و در آن فضای رقابت شکل گیرد، اما در واگذاری این شرکت در آن زمان اشتباهی رخ داد و به‌طور همزمان سیم‌های مسی، داکت‌ها و آنچه طی 50 سال گذشته در زیر زمین ایجاد شده بود، تعیین تکلیف نشد. به همین دلیل اکنون پیشنهاد ما آن است که باید فضایی ایجاد کنیم که تمام شرکت‌های خصوصی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی در پایان در خصوص سرعت اینترنت گفت: ما تلاش کردیم تمام سایت های ایرانی که میزبانی شان در خارج است با تسهیلاتی که فراهم کردیم به داخل ایران فراهم کردیم وطبق وعده های داده شده پهنای باند داخل کشور افزایش پیدا کرد و واز سوی دیگر با توجه به اینکه دربخش های خصوصی وشرکت های مختلف بحث اپلیکیشن وتولید ملی محتوا یک قوت خوبی گرفته امیدواریم  استقبال مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، اطلاات ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار