رئيس کل سازمان مالياتی تاکيد کرد

همراه‌سازی هنرمندانه موديان با نظام نوين مالياتی

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور گفت: وقت آن رسيده که روابط عمومی‌های سازمان امور مالياتی با بهترين ادبيات و با هنرمندی به مردم بگويند که امروز دست نظام مالياتی از جهت اشراف به اطلاعات دقيق اقتصادی بازتر شده و موديان مالياتی بايد با نظام مالياتی همراه و هماهنگ باشند.

همراه سازي هنرمندانه موديان با نظام نوين مالياتیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه مالیاتی کشور، رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت: وقت آن رسيده که روابط عمومي هاي سازمان امور مالياتي با بهترين ادبيات و با هنرمندي به مردم بگويند که امروز دست نظام مالياتي از جهت اشراف به اطلاعات دقيق اقتصادي بازتر شده و موديان مالياتي بايد با نظام مالياتي همراه و هماهنگ باشند.

دکتر علي عسکري، رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در دومين همايش هم انديشي و همدلي مسئولان روابط عمومي ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور، ضمن تبيين رويکردهاي کلي اين سازمان در حوزه اطلاع رساني و فرهنگ سازي، خاطر نشان کرد: در طي سال هاي اخير اقدامات موثري در حوزه اطلاع رساني و فرهنگ سازي مالياتي در کشور صورت گرفته و انتظار مي رود که در سال هاي آتي نيز اين روند به شکل جدي تر، با انسجام بيشتر و با بهره گيري از تکنيک هاي جديد و به روز عرصه روابط عمومي ادامه يابد.

وي با اشاره به اينکه امروز يک انسجام فکري در سطح کلان کشور ايجاد شده که نظام مالياتي مهمترين راهکار دستيابي به اقتصادي سالم و پايدار است، اظهار داشت: نظام مالياتي در مقابل مردم قرار ندارد و مردم مخصوصا موديان مالياتي بايد به تکاليف خود به صورت جدي عمل کنند. 

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه به بيانات بنيانگذار کبير انقلاب و رهبر معظم انقلاب در خصوص ماليات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري سال گذشته صريحا اعلام فرمودند که ماليات يک فريضه است و فرار از ماليات نيز جرم تلقي مي گردد؛ لذا امروز تکليف قانوني و شرعي پرداخت ماليات براي مردم کاملا روشن است.

دکتر عسکري ادامه داد: به طور کلي دو گرايش عمده در خصوص فرار مالياتي و اجتناب از پرداخت ماليات در کشور وجود دارد که اولي مربوط به تفکرات نشات گرفته از رژيم گذشته است که ماليات پول زور تلقي مي شد و ديگري تفکرات فعالان اقتصادي که فکر مي کنند نظام مالياتي دستش بسته است و دسترسي به اطلاعات معاملات آنها ندارد و با هدف سودجويي بيشتر از پرداخت ماليات شانه خالي مي کنند.

 وي اضافه کرد: نظام مالياتي براي تغيير ذهن و تفکر هر دو گروه برنامه هاي خاصي را پياده نموده و امروز همگان مي دانند که دست نظام مالياتي بازتر از قبل شده و حتي اگر کسي امروز حساب و کتاب خود را پس ندهد مطمئن باشد که نظام مالياتي با توجه به ايجاد سيستم هاي يکپارچه اطلاعاتي و تقويت سامانه هاي تشخيص و شناسايي، به زودي به سراغ اين دسته از فراريان مالياتي خواهد آمد.

 وي با بيان اينکه روابط عمومي هاي سازمان نقش مهمي در جا انداختن اين موضوع دارند که نظام مالياتي جديد متکي بر اطلاعات است و طرح جامع مالياتي به عنوان عظيم ترين پروژه اقتصادي کشور، اطلاعات موديان مالياتي را به صورتي شفاف و دقيق در دسترس قرار مي دهد،خاطر نشان کرد: روابط عمومي هاي سازمان بايد از تکنيک هاي جديد رسانه اي و نيز فناوري هاي نوين اطلاعاتي و دانش و فن ارتباط گري به بهترين شکل بهره ببرند.

 رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در خاتمه بر تقويت روابط عمومي ها تاکيد کرد و گفت: روابط عمومي هاي سازمان مي بايد ضمن حفظ هماهنگي با روابط عمومي ستاد و ارتقاي يکپارچگي سازماني، در مسير نوآوري و خلاقيت در ارايه برنامه هاي هدفمند و اثربخش اطلاع رساني و فرهنگ سازي حرکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار