نابودی یک میلیون و 500 هزار شغل بر اثر قاچاق/ قاچاق پاشنه آشیل اقتصاد ایران

رئیس خانه‌ اقتصاد ایران گفت: حجم 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور به معنای نابودی یک میلیون و 500 هزا شغل است.

نابودی یک میلیون و 500 هزار شغل بر اثر قاچاق/ قاچاق پاشنه آشیل اقتصاد ایران
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران در جلسه هم‌اندیشی پیرامون آثار قاچاق کالا در اقتصاد ملی، تولید و اشتغال گفت: معیارهای درآمدی در کشور تغییر کرده و این تغییر باعث حصول درآمدهایی ناصحیح شده است درآمدهایی که حاصل کار و کوشش و تولید نیست و این امر سبب آسیب به اقتصاد کشور شده است.

وی در ادامه به آمار اعلام شده در زمینه قاچاق اشاره و بیان داشت:در سال گذشته از سوی مسئولین رقم 25 میلیارد دلار برای قاچاق کشور بیان شده است که این میزان دو برابر بودجه عمرانی است. کشور ما به طور متوسط در حدود 50 میلیارد دلار صادرات و همین میزان واردات دارد که سهم قاچاق در این بین 25 درصد است.

رئیس خانه اقتصاد با بیان رشد متناوب میزان قاچاق اظهار داشت: اگر ما معتقد باشیم با 10 هزار دلار می‌توان شغل ایجاد کرد، 25 میلیارد دلار قاچاق کشور به معنی نابودی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار شغل است. همچنین با ورود این میزان از درآمد کشور به اقتصاد زیرزمینی از شفافیت اقتصاد کاسته و اگر این حجم کالا از طریق قانونی وارد کشور می‌شد با احتساب عوارض 10 درصد، درآمدی در حدود 4 میلیارد دلار نصیب کشور می‌کرد.

جمیلی در پایان با پاشنه آشیل خواندن قاچاق در اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود سیستم امنیتی قوی، نیروی انتظامی و سازمان‌های مربوطه برای جلوگیری با این موضوع باز هم کاهش قابل توجهی نداشته‌ایم و به جای آنکه اقتصاد ما یک اقتصاد تولید محور باشد شاهد این هستیم که افرادی که به طور سالم کار می‌کنند در گردونه رقابت حذف می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاچاق ، اشتغال ، تولید ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
سلام
اتفاقا قاچاق به نفع کشور هست نه به ضرر
آخرین اخبار