سنندج؛

اختصاص یک میلیارد ریال به شرکتهای کوچک دانش بنیان در کردستان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت:جهت کمک به شرکتهای کوچک در استان کردستان یک میلیارد ریال تخصیص می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، دکتر وطنی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی شرکت های دانش بنیان استان کردستان در سنندج با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: در پایان سال 1404 باید 50 درصد ازدرآمد ناخالص ملی از محل شرکت های دانش بنیان تامین شود.

وی افزود:این میزان در مجموع 600 میلیارد دلار برآورد می شود که سهم هر استان 20 میلیارد دلار خواهد شد.

معاون اشتغال و سرمایه گذاری معاونت پارک علم و فناوری کردستان گفت: استان کردستان دارای ظرفیت های بالایی در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی، کشاورزی، دامپروری است و باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه در استان تا کنون 200 شرکت به ما مراجعه کرده اند گفت: 120 مورد از این تعداد داوری شده و 80 شرکت پذیرش شدند و از این تعداد نیز 20شرکت فرآیند دانش بنیان را طی کرده و 18مورد مجوز دریافت کرده اند.

شهرام سعیدی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان به دلیل مشکلاتی در مسیر راه آنگونه که باید از خدمات بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری نتوانسته اند استفاده کنند خواستار حمایت ویژه از شرکت های موجود در استان شد.

سرپرست پارک علم و فناوری کردستان گفت:هم اکنون چهار پروژه تجاری سازی در دست اقدام داریم که برای انجام آن نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار هستیم و امید می رود این میزان اعتبار توسط مسوولان در مرکز تامین شود.

در ادامه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز گفت: که به شرکت های کوچک در استان هر کدام یک میلیارد ریال کمک می شود و خواستار تهیه پروپوزالی برای این پروژه ها شد.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.